اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دو پرتره‌ی کمتر دیده شده از لوسین فروید در حراجی کریستیز امسال

 

حراجی کریستیز به زودی دو پرتره‌ از لوسین فروید؛ نقاش فقید بریتانیایی برای فروش ارائه خواهد داد. فروید این پرتره‌های کمتر دیده شده را از سر دخترانش کشیده است.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت آرت نت، حراجی کریستیز امسال پذیرای دو پرتره از لوسین فروید است که نقاش حدود بیست سال پیش آن‌ها را از فاصله‌ای نزدیک و از سر دخترانش کشیده است. فروید این دو پرتره را بین سال‌های 1983 تا 1984 خلق کر ده است. ال گاوینگ؛ نویسنده‌ی کتاب زندگی‌نامه ی لوسین فروید می‌گوید که فروید یک بار به او گفته بوده که من تا کنون هر پرتره‌ای کشیده‌ام مربوط بوده است به دوستان نزدیکم، اما چه کسی به من از دخترانم بیشتر نزدیک است؟ این احتمالا بهترین انگیزه برا برای فروید بوده است که او را مصمم ساخته که تا پرتره‌ای ازر دختران محبوبش را نیز به مجموعه‌ی پرتره‌های شخصی‌اش اضافه کند. 

 

فروید 14 فرزند از 6 زن مختلف داشت. اما به قولی اسر و ایزابل محبوب‌ترین فرزندان‌اش بودند. فرزندانی که البته حاصل یک رابطه‌ی زناشویی دائمی نبوده‌اند. مدیر کریستیز می‌گوید که قیمت ابتدایی برای فروش این آثار کمتر دیده شده چیزی مابین 2.5 تا 3.5 میلیون دلار خواهد بود. این دو پرتره اولین بار در 1988 و در موزه‌ی هنر مدرن واشنگتن به نمایش عموم درآمدند و سپس به موزه‌ی تیت لندن انتقال داده شد. 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما