اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جوايز نقره و برنز برای كاريكاتوريست های ايراني

در مسابقه كاريكاتور کشور سوريه اسلاومير لوزينسكي از لهستان ، پيام پورفلاح و محمود نظري از جمهوري اسلامي ايران به ترتيب توانستند مدال‌هاي طلا ، نقره و برنز را از آن خود كردند.

بهرام عظيمي ، جلال پيرمرزآبادي ، قباد امامي فرد، محمد علي خليجي ، محسن ظريفيان، رحيم بقايي اصغري، سعيد صدقي، شاهين كلانتري و شهرام رضايي ديگر شركت‌كنندگان از ايران در مسابقه بين‌المللي كاريكاتور سوريه در سال ‪ ۲۰۱۰‬بودند.

در اين مسابقه ‪ ۴۰۴‬نفر از ‪ ۷۶‬كشور جهان شركت كردند كه ‪ ۸‬نفر از آنان برنده شدند و حدود صد اثر برتر كاريكاتوريست‌هاي عرب و غير عرب در سالن دار البعث دمشق به نمايش درآمد.

رائد خليل مسئول اين مسابقه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت : هنرمندان ايراني همواره حضوري پررنگ در اين مسابقات داشته و جوايز برتر را به خود اختصاص داده اند.

وي افزود: كاريكاتور ايران از نظر جهاني بسيار تاثيرگذار و داراي موقعيت عالي در جهان و منطقه است و ايران تاريخ عظيمي در زمينه اين رشته هنري دارد.

مسوول مسابقه بين‌المللي كاريكاتور سوريه در سال ‪ ، ۲۰۱۰‬هنر كاريكاتور ايران را بسيار قوي و متمايز برشمرد و گفت : هر هنرمند كاريكاتوريست ايراني در واقع خود يك مكتب هنري است .

در مسابقه سال ‪ ۲۰۰۹‬نيز از جمهوري اسلامي ايران جمال رحمتي و رحيم رضايي به ترتيب برنده جايزه برنز و جايزه ويژه اين دوره از مسابقات شدند.

 

منبع: فرهنگخانه

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما