اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

کره جنوبی فیلم پارک چان ووک را به اسکار فرستاد

فیلم تصمیم جدایی پارک چان ووک

 

فیلم سینمایی «تصمیم جدایی» به کارگردانی پارک چان-ووک به نمایندگی از کره جنوبی در نود و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار شرکت می‌کند.


گروه سینمایی هنرآنلاین: فیلمساز نامدار کره‌ای بهار امسال با تریلر عاشقانه «تصمیم جدایی» در بخش مسابقه جشنواره کن ۲۰۲۲ حضور داشت و توانست جایزه بهترین کارگردان را از آن خود کند. شورای فیلم کره جنوبی روز پنجشنبه در حالی فیلم تازه پارک چان-ووک را به آکادمی اسکار معرفی کرد که آخرین مهلت برای این کار سوم اکتبر ۲۰۲۲ است.



حق پخش «تصمیم جدایی» پیش‌تر به بیش از ۱۹۲ کشور و منطقه دنیا فروخته شده است؛ درست شبیه رکوردی که پیش از این در کارنامه «انگل» ثبت شده بود. بونگ جون-هو دو سه سال پیش با «انگل» ابتدا جایزه نخل طلایی بهترین فیلم جشنواره کن را برد و کمتر از یک سال بعد نخستین فیلم تاریخ سینمای کره جنوبی لقب گرفت که توانست اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را در سال ۲۰۲۰ برنده شود.



«تصمیم جدایی» از ۲۹ ژوئن همزمان در کره جنوبی و فرانسه روی پرده رفت و به ترتیب ۱۴ میلیون و ۱.۹ میلیون تماشاگر داشت. این فیلم در آینده نزدیک ابتدا در جشنواره تورنتو و سپس جشنواره فیلم نیویورک به نمایش درمی‌آید و از ۱۴ اکتبر در آمریکا و انگلستان اکران می‌شود.



«تصمیم جدایی» چهارمین حضور پارک چان-ووک در جشنواره معتبر کن بود. فیلمساز ۵۸ ساله زاده سئول در ۲۰۰۳ با «اولدبوی» جایزه بزرگ را برد و امسال هم بهترین کارگردان لقب گرفت. فیلم تازه او داستان یک کارآگاه است که در پیگیری پرونده قتل، به متهم اصلی (همسر مقتول) دل می‌بازد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما