اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

در جستجوی پروستِ گمشده: فیلمی که ممکن است مولفِ بزرگ را نشان داده باشد

 

 

 

یک جنتلمن با یک سبیل خوش تراش که از پله های یک کلیسا در پاریس پایین می‌آید. آیا این تنها شاتی است که مولف بزرگ فرانسوی را بر روی پرده نشان می‌دهد؟


آکادمی هنر به نقل از آرت دیلی - یک محقق کانادایی می‌گوید که این به واقع بخشی از یک فیلم صامت است که در سال 1904 ساخته شده است. مارسل پروست نویسنده‌ی رمان مشهور «در جستجوی زمان از دست رفته» در آن سال 33 سال سن داشته است.

 

این محقق کانادایی به تازگی این کلیپ را در سایت Le Point منتشر کرده است. مردی که این محقق کانادایی ادعا می‌کند مارسل پروست است، در ثانیه‌ی 37ام این کلیپ وارد قاب می‌شود و حدود 11 ثانیه در ان حضور دارد. این محقق کانادایی می‌گوید که پروست در این کلیپ زمانی که در حال ترک مراسم عروسی صمیمی‌ترین دوست‌اش گای آرماندو گارمونت بوده به طور اتفاقی در قاب دوربین سازنده‌ی این کلیپ قرار گرفته است.

 

"این شاید اولین کشف ما از حضور یک نویسنده‌ی مشهور بر روی پرده‌ی سینماها باشد. البته ما پیشتر از این ائو تولستوی بزرگ را نیز چند ثانیه و در قالب یک کلیپ کوتاه در سال‌های آخر زندگانی‌اش دیده بودیم. هر چند در این مورد من شک دارم که مردی که دارد از پله‌‌های کلیسا پایین می‌آید مارسل پروست است" این را ژان پی‌یر سایروئیس تراهان استاد دانشگاه و پروست پژوه مشهور فرانسوی می‌گوید. "من می‌توانم ادعا کنم که تقریباً پروست را می‌شناسم. او بعید است که دوست داشه باشد وارد یک کلیسا شود. هر چند مردی که در این کلیپ می‌بینیم بی اندازه شبیه پروست است"

 

در هر صورت اگر دوست دارید که این کلیپ را ببینید می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید: https://tinyurl.com/hz6tl9j

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما