اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

عضو آکادمی نوبل از رفتار متکبرانه و زشت باب دیلن انتقاد کرد

 

 

یک عضو آکادمی نوبل در سوئد از رفتار متکبرانه و زشت باب دیلن، برنده جایزه نوبل ادبی امسال در مورد سکوتش در مورد این جایزه به شدت انتقاد کرده است.


آکادمی هنر - باب دیلن اولین ترانه‌سرایی است که برنده جایزه نوبل ادبیات می‌شود. کمیته نوبل باب دیلن را "شاعری بزرگ" خوانده و از او به خاطر "بیان شاعرانه نو" تقدیر کرده بود. 
باب دیلن تا کنون به هیچ یک از تماس‌های آکادمی نوبل پاسخ نداده است.

 

اهدا جایزه نوبل ادبیات به باب دیلن با واکنش‌های مختلفی رو‌به‌رو شد. شماری از آن استقبال کرده و برخی نیز از آن به شدت انتقاد کردند. آقای دیلن از زمان اعلام نامش به عنوان برنده نوبل ادبیات سکوت کرده و از هر گونه اظهارنظری خودداری کرده است. او در روز اعلام نامش به عنوان برنده نوبل ادبیات در لاس وگاس کنسرت داشت، اما هیچ اشاره‌ای به این مساله نکرد.

 

شماری از رسانه‌ها دیروز گفتند که او عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات را از سایت خود حذف کرده است. پر واتسبرگ، نویسنده سوئدی و عضو آکادمی نوبل به تلویزیون دولتی سوئد گفته است که رفتار آقای دیلن "پرنخوت و زشت" است برندگان جایزه نوبل دهم دسامبر به ضیافت کارل گوستاف شانزدهم، پادشاه سوئد دعوت می‌شوند و برای حاضران سخنرانی می‌کنند. هنوز معلوم نیست که ایا آقای دیلن به این مراسم می‌رود یا نه.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما