اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تغییر در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

 
با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمن دری به عنوان معاون فرهنگی این وزارتخانه منصوب شد.


به گزارش خبرگزاری سینمای ایران حسینی در این حکم آورده است:تطابق دایره توان و تکلیف، محیط برای موفقیتهای بزرگ را فراهم می‌آورد که به بهای آن، کالای ناشدنی‌ها را می‌خرد. فرهنگ زاییده عقل است، محاطی در محدوده خرد جمعی دارد که مدیر موفق جز بر این سیاق دل نمی سپارد!

جنابعالی را که بحمدالله در عداد مدیران موفق و مطلع هستید و مراتب شایستگی در شئون و ابعاد مختلف را دارا می‌باشید و نظر به وثوق کامل و اعتماد و اصل، به سمت "معاون امور فرهنگی" منصوب می‌نمایم. انتظار دارم با در نظر گرفتن شمولیت فرهنگ و اصالت حوزه مرتبط به بخش‌های مغفول، توجه لازم مبذول گردد.

تدوین منشور مطالبات نظام و نیازهای بحق مردم، ایجاد شوراهای مشورتی کما هو حقه، ساماندهی چاپ و نشر، حمایت از کتب ارزشمند و مولفین آن، همکاری مجدانه با کارگروه کتاب دولت و توجه ویژه به اشاعه فرهنگ کتابخوانی، استمداد از مراجع فکری جامعه و تامین و تغذیه اطلاعاتی ایشان، دیده‌بانی و نگاهبانی مرزهای فرهنگی و انعطاف به سمت حوزه‌های نرم افزاری و در نهایت دستیابی واقعی به جایگاه حقیقی این وزارتخانه، اموری است که تحقق آن به هر میزان، خرد گزین است و اعتبار آفرین! که در مقابل همت و حمیت جمعی و اراده پولادین، امری است مستکین و در آستین! به عنایت رب العالمین.

گفتنی است بهمن دری نویسنده بیش از 1000 مقاله، تحلیل، تفسیر و نقد در حوزه‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، ادبیات ایران و جهان و رخدادهای داخلی و خارجی در رادیو، مطبوعات و نشریات است.

همچنین از سوابق وی می توان به سردبیری هفته نامه سروش، معاونت فرهنگی و قائم مقام انتشارات صدا وسیما، عضو شورای نشر سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران و معاونت فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری اشاره کرد.
 
 
درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما