اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ادای احترام شیشه‌گران به روز بزرگداشت فردوسی

 

 

 

حکیم ابوالقاسم فردوسیبهزاد شیشه‌گران برای روز بزرگداشت فردوسی، یک پوستر طراحی کرد.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، این گرافیست و نقاش در یادداشتی در ضمیمه پوسترش، آورده‌ است: «25 اردیبهشت روز بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی، پدید آورنده‌ی بزرگترین رزم‌نامه‌ی جهان است و همه ساله در این روز آئین‌های بزرگداشت فردوسی و شاهنامه در دانشگاه‌ها و نهادهای پژوهشی کشور برگزار می‌شود.

 

نام و آوازه‌ی فردوسی در سراسر جهان ستوده شده است تا جایی که سعدی شیرازی به نیکی و احترام از فردوسی یاد می‌کند و بارها از قهرمانان کتاب شاهنامه در آثار خود نام برده است و بیتی از شاهنامه را در کتاب بوستان عیناً نقل می‌کند.

چه خوش گفت فردوسی پاکزاد/که رحمت بر آن تربت پاک باد/ میازار موری که دانه کش است/که جان دارد و جان شیرین خوش است

من نیز به پاس امروز و تقدیر از آفرینش‌های ستودنی این شاعر بزرگ، پوستری از سیمای او که در سال 1380 طراحی شده و از مجموعه‌ی مشاهیر ایران و جهان است را با نگاهی دیگر در سال 93 اجرا کرده‌ام و به فردوسی بزرگ پیشکش می‌کنم».

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما