اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

"گالری طراحان آزاد" میزبان خستگی دست ها، بستگی چشم ها

 

 

 

خستگی دست ها، بستگی چشم ها"گالری طراحان آزاد" روز جمعه 4 مردادماه پذیرای نمایشگاهی مشترک از عکس‌های هاله حیدری و حامد سوداچی است که با عنوان "خستگی دست‌ها، بستگی چشم‌ها" روی دیوار می‌رود.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، در این نمایشگاه 60 عکس رنگی به نمایش درخواهد آمد.  مهران مهاجر در مقدمه‌ای برای این نمایشگاه نوشته است: چرا دوربین هاله حیدری و حامد سوداچی تنها دست‌ها و چشم‌ها را دیده است؟ چرا تنها ما این پیکرپاره‌ها را می‌بینیم؟ چرا باقی پیکره‌ زنان سترده شده است؟ آیا از آن باقی چیزی باقی مانده است؟ دست‌ها ساکن‌اند و در تعلیق و چشم‌ها بسته‌اند. می‌خواهند نبینند یا دیده نشوند؟


زخم زمان و خراش جهان از چندین سو این پیکره‌ها را پیش از عکاسی تکه‌تکه کرده است. این تن‌های تکه‌تکه به امید تسکینِ تن‌شان به خانه‌ خورشید می‌روند، به امید چند چکه دارو و چند لقمه غذا. اما این خانه‌ به این بسنده نمی‌کند و می‌خواهد زنان بی‌کنشی را بهلند و کنش‌گرانه تقدیر شوربخت خود را پایین و بالا کنند. روزی این دست‌ها به کار می‌افتند و این چشم‌ها باز می‌شوند. هاله حیدری و حامد سوداچی به همین امید این دست‌ها و این چشم‌ها را عکاسی کرده‌اند. امید به آن روز.
هاله حیدری متولد مردادماه 53 در تهران و دانش‌آموخته‌ کارشناسی عکاسی از دانشگاه آزاد اسلامی است که به طور آزاد به عکاسی مشغول است. حامد سوداچی نیز متولد 1363 دارای مدرک کارشناسی هنرهای تجسمی است و یک نمایشگاه انفرادی در گالری والی و چندین نمایشگاه گروهی دیگر را در کارنامه خود دارد.
این نمایشگاه تا 7 مردادماه سال جاری هر روز از ساعت 16 تا 20 پذیرای علاقه‌مندان است.
"گالری طراحان آزاد" در میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس، شماره‌ 5 واقع است.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما