اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

زنده باد لیختنشتاین

 

 

 

پمپیدو لیختنشتاین"پمپیدو" از میان بیش از صد قطعة مهم روی لیختنشتاین اولین مجموعة مروری بر آثار هنرمند را در پاریس عرضه می‌کند.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، این نمایشگاه با عنوان" ورای پاپ" از تاریخ  12 تیر تا 13 آبان 1392 در" مرکز هنری پمپیدو"به نمایش در می‌آید.

این شو فرانسویان را دعوت می‌کند تا بازنگری تازه‌ای از چهرة کنایه‌آمیز پاپ امریکایی داشته باشند؛ مضاف بر این‌که به اعتقاد برگزارکنندگان ورای پاپ دقیقا بازشناسی موشکافانه‌ای از اولین نقاش پست مدرن تاریخ است که با تاثیر از کمیک‌های دهة 60 بیانی جدید به زبان تجسمی افزود.


این مجموعه مجسمه‌ها، نقاشی‌های شمایلی اولیة لیختنشتاین، اچینگ‌ها و دوره‌های متاخرش- که دیالوگ پیوسته‌ای با مدرنیسم داشتند- را شامل می‌شود. این مروری بر آثار کاملترین نمایش تا کنون لیختنشتاین است به طوری‌که تفاوت آشکاری با نمایش‌های گذشته از او در تیت مدرن، نشنال گالری واشنگتن و انستیتو هنر شیکاگو دارد.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما