اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دو ایرانی در میان برندگان جایزه هنری ابراج دوبی

 

 

 

جایزه هنری ابراج

جایزه هنری ابراج در ششمین سال برگزاری نام پنج برنده‌ی نهایی دوره‌ی 2014 را در حالی اعلام کرد که دو تن از این برگزیدگان ایرانی هستند.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، عباس اخوان و کامروز آرام دو هنرمند ایرانی هستند که با آثار هنری خود موفق به کسب این جایزه‌ی هنری سالانه شده‌اند.

جایزه ابراج یکی از جایزه های هنری امارات است که به هنرمندان شمال افریقا، خاورمیانه و جنوب آسیا اختصاص داده می شود.
 معیار انتخاب این رویداد هنری کماکان مبتنی بر پروپوزال هایی بوده است که نوآوری را ملاک خلق پروژه های خود دانسته اند. آثار این هنرمندان پس از نمایش در آرت دبی 2014 به گنجینه ی دائمی ابراج انتقال خواهد یافت.
 آثار منتخب ابتدا از 19 تا 22 مارس 2014 در گالری "هنر دوبی" به نمایش در می‌آیند و سپس به مجموعه آثار هنری گروه ابراج می‌پیوندند.
 دیگر برندگان جایزه هنری دوبی عبارتند از آنوپ متیوتوماس از هند، بصیم مقدی از مصر و بشرا خلیلی از مراکش، که همگی با کارهای قوی و ابتکارآمیز خود در این رقابت شرکت کردند.
 آثار هریک از این هنرمندان بین‌المللی در نمایشگاه‌ها و گالری‌های بومی و بین‌المللی به نمایش درآمده‌اند و به شهرت آفرینندگان خود افزوده‌اند.
 کمیته‌ی داوران جایزه هنری ابراج متشکل از کارشناسان هنری حوزه‌ی هنرهای تجسمی است که برخی از آن‌ها آنتونیا کارور، دانا فاروکی، سلوا مقدادی، جسیکا مورگان، گلن لوری، و مرتضی ولی هستند که هر یک در موزه‌های بین‌المللی بزرگی چون تیت و موزه‌ی هنرهای مدرن مشغول به فعالیت‌های کارشناسی و مدیریتی هستند.
آثار برجسته‌ی برندگان جایزه‌ی ابراج در موزه‌های سرشناس کشورهای جهان همچون آلمان، ایتالیا و... به نمایش درمی‌آیند.
جایزه هنری گروهی ابراج از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین رقابت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در حوزه‌ هنرهای تجسمی به حساب می‌آید که فرصت پیشرفت و پیگیری فعالیت‌های آتی را برای برگزیدگان سالانه‌ی خود فراهم می‌آورد.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما