اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

مجسمه عظیم الجثه کورال ساخته هومن مهدی زاده نصب گردید.


پس از 7 ماه مجسمه  مرجان (کورال) ساخته هومن مهدی زاده در مجتمع دی در فاصله دو شهر محمود آباد و نور نصب گردید.

 

مجسمه مرجان (کورال) ساخته هومن مهدی زاده

 

به گزارش آکادمی هنر این حجم آهنی که با لایه اپوکسی پوشانده شده در مجموع وزنی بالغ بر پنج ونیم تن دارد و با ارتفاع 5 متری و قطر کره ی 4 متر  یکی از مجموعه مجسمه هایی است که به اهتمام و سفارش علی توسلی ساخته شده اند. هفته گذشته نیز یکی از آثار حامد رشتیان در این باغ مجسمه نصب شد وقرار است تا پایان بهار1390 مجسمه دیگری از رضا یحیایی به مجموعه توسلی اضافه گردد، این مجموعه از مجسمه های فضای باز نخستین کلکسیون  مجسمه خاورمیانه ای است که از طرف بخش خصوصی حمایت و راه اندازی شده است.

مهدی زاده معتقد است به دلیل اینکه ساخت مجسمه در ایران به آثار کوچک معطوف بوده اند و هستند پروژه هایی از این دست امکان مواجهه مجسمه ساز معاصر با وضعیتی واقعی تر را به وجود می آورد امکانی که در عموم ماکتهای نمایشگاهی از مجسمه دریغ می شود.

تیر ماه امسال گالری هما یکی دیگر از آثار متاخر مهدی زاده با عنوان کیهان پلاستیکی را در اکسپو مجسمه به نمایش در می آورد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما