اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جیمز باند سینما درگذشت؛ هنرمندان و دیگر جیمزباندها به او ادای احترام کردند

شان کانری درگذشت



روز گذشته شان کانری هنرپیشه اولین جیمز باند که از او به عنوان بزرگترین جیمز باند یاد می شود درگذشت.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، سر شان کانری یکی از بازیگرانی بود که درست در ظهور ستارگان خوش چهره بار دیگر استایل مردانه و ظاهری رسمی را در سینما محبوب کرد. شاید سخن کوین کاستنر در مقام احترام پس از مرگش پر بیراه نباشد: مردِ مردان



کوین کاستنر که در فیلم خوب «تسخیر ناپذیران» با کانری همبازی بود در بیانیه‌ای از کانری به عنوان بزرگ‌ترین ستاره‌ای که تاکنون با وی کار کرده است، یاد کرد.



رابرت دنیرو از دیگر همبازی‌های او در فیلم یاد شده، گفت: او خیلی جوان‌تر از ۹۰ سال به نظر می‌رسید و انتظار داشتم - و امیدوار بودم- با ما زمان خیلی بیشتری همراه باشد.



پیرس برازنان دیگر بازیگر نقش جیمز بان با انتشار خبر درگذشت شان کانری به وی ادای احترام کرد و وی را بزرگ‌ترین جیمز باند خواند. او نوشته است: «سر شان کانری، تو بزرگ‌ترین جیمز باند من بودی؛ چه وقتی یک پسر بچه بودم و چه وقتی یک مرد و خودم جیمز باند شدم. شما سایه‌ای مداوم از شکوه سینمایی بر همه جا می‌افکندید که برای همیشه باقی خواهد ماند.»



دنیل کریگ نیز در رثای کانری از وی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین‌های واقعی سینما یاد کرد و افزود: «سر شان کانری با نقش باند و بسیاری نقش‌های دیگر به یاد آورده خواهد شد. او یک دوران و یک استایل را تعریف کرد.»



کانری که بازیگر ۷ فیلم جیمز باند بود در فیلم‌های مشهور، مطرح و پرفروش دیگر سینما نیز ظاهر شده بود که «مارنی» ساخته هیچکاک، «انجمن نجیب‌زادگان عجیب» ساخته استیون نورینگتون، «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی» ساخته اسپیلبرگ، «مردی که می‌خواست سلطان باشد» به کارگردانی جان هیوستون، «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» ساخته سیدنی لومت، «به نام رز» ساخته ژان ژاک آنو، «صخره» ساخته مایکل بی، «پلی در دور دست» ساخته ریچارد آتنبورو و «رابین هود» ساخته کوین رینولدز از جمله آنها هستند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما