اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

شوک بزرگ به سینما؛ کناره‌گیری «دنیل دی ـ لوییس» از بازیگری

 

 

«دنیل دی ـ لوییس» تنها بازیگری که سه تندیس اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را کسب کرده، اعلام بازنشستگی کرد.


آکادمی هنر - «گاردین» نوشت: «دنیل دی ـ لوییس» بازیگر باسابقه انگلیسی که در فیلم‌هایی چون «خون به پا می‌شود»، «لینکلن» و «پای چپ من» ایفای نقش کرده، از بازیگری کناره‌گیری کرد.

 

سخنگوی این بازیگر اعلام کرده، فیلم بعدی «دی ـ لوییس» 60 ساله، آخرین فیلم او خواهد بود. او در فیلم «Phantom Thread» دوباره جلوی دوربین «پل توماس اندرسن» کارگردان «خون به پا می‌شود» خواهد رفت.

 

در بیانیه‌ای که در این‌باره منتشر شده،‌ آمده است: «دنیل دی ـ لوییز» دیگری به عنوان بازیگر فعالیتی نخواهد داشت. او عمیقا از تمام همکاران و تماشاگران در تمام این سال‌ها سپاسگزار است. این یک تصمیم شخصی است و او و نمایندگانش دیگر اظهارنظری در این رابطه نخواهند داشت.

 

این ستاره سینما پیش از این هم از شغلش فاصله گرفته بود؛ «دی ـ لوئیس» اواخر دهه 1990 مجذوب کفاشی شد و به فلورانس ایتالیا رفت تا آن‌طور که گفته می‌شود زیر نظر «استفانو بمر» کفاش معروف ایتالیایی آموزش ببیند.

 

«دی- لوییس» پس از پنج سال با فیلم «دار و دسته نیویورکی» (۲۰۰۲) ساخته «مارتین اسکورسیزی» بار دیگر به سینما بازگشت و برای این فیلم بار دیگر نامزد اسکار شد. او اولین اسکارش را برای «پای چپ من» (1989) به دست آورد و برای بازی در «خون به پا می‌شود» (2007) یک اسکار دیگر کسب کرد. وی در سال ۲۰۱۳ برای بازی درخشان در فیلم «لینکلن» برای سومین بار برنده اسکار شد.

 

«دی ـ لوئیس» در سال ۱۹۷۱ با فیلم «یکشنبه؛ یکشنبه لعنتی» وارد دنیای بازیگری شد. او از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۷ در ۱۹ فیلم ایفای نقش کرد که مهمترین آن‌ها«گاندی» ۱۹۸۲، «لباس‌شوئی زیبای من» ۱۹۸۵۵، «اتاقی با یک چشم‌انداز» ۱۹۸۵، «سبکی تحمل‌پذیر هستی» ۱۹۸۸، «آخرین موهیکان» ۱۹۹۲، «به نام پدر» ۱۹۹۳ و «مشت‌زن» ۱۹۹۷ بودند.

 

«دی ـ لوئیس» به عنوان یکی از گزیده‌کارترین بازیگران صنعت فیلم‌سازی شناخته می‌شود، به طوری در ۱۰ سال گذشته تنها در  چهار فیلم به ایفای نقش کرده. او از سبک متد اکتینگ در بازیگری پیروی می‌کند و به تحقیق درباره  نقش‌هایش مشهور است. معمولاً در طول دوره فیلمبرداری، او به طور کامل در نقش خود باقی می‌ماند.

 

«دنیل دی ـ لوئیس» در ژوئن ۲۰۱۴ در جریان مراسم تولد ملکه انگلستان به دریافت عنوان شوالیه مفتخر شد و با عنوان «سر دنیل مایکل بلیک دی – لوئیس» شناخته می‌شود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما