اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

Tangled هم از جادوی هری در امان نماند

 

قسمت هفتم هری پاتر با عنوان هری پاتر و هدایای مرگ: قسمت اول Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 به کارگردانی دیوید یاتس برای بار دوم فاتح گیشه آخر هفته آمریکای شمالی بود. پس از ده روز پاتر توانست به فروش رویایی 610 میلیون دلار در جهان برسد. سهم فروش امریکای شمالی این فانتزی ماجراجویانه وارنرها 220 میلیون دلار بود.

 Tangled

  اما انیمیشن تازه اکران شده گره خورده Tangled با اختلاف اندکی از هری پاتر در رده دوم پرفروش‎ها جای گرفت. این انیمیشن 2 روز زودتر از روال عادی اکران شد و تا به حال 5 روز فروش داشته است. در این 5 روز 69 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش داشته است. Tangled محصول بوئنو ویستا بسیار مقبول تماشاگران واقع شده است. شاید بتوان پیش بینی کرد که یکی از نامزدهای جوایز اسکار محسوب شود.

 

 

در داستان این انیمیشن شاهزاده خانمي با موهاي بلند به اسم راپونزه تمام زندگي اش را در يك قصر سپري كرده است ولي وقتي عاشق يك راهزني مي شود كه از كنار قصر رد مي شده ، او ريسك اين را مي كند كه از قصر خارج شود و براي اولين بار به دنياي بيرون قدم بگذارد و به دنبال عشقش بگرد.

 

در Tangled بازیگرانی چون مندی مور، زاکاری لوی، دونا مورفی و ران پرلمن صداپیشگی کرده‎اند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما