اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

مناقشات دختر بروس لی و کوئنتین تارانتینو ادامه دارد

بروس لی و محمدعلی کلی

طی روزهای اخیر نحوه به تصویر کشیدن بروس لی و بیانیه های دختر او ادامه دارد.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، پس از اینکه دختر بروس لی چهره پدرش در فیلم "روزی روزگاری در هالیوود" را مخدوش شده اعلام کرد، آقای تارانتینو بروس لی را متکبر دانست که حتی اعلام کرده می‌تواند محمدعلی کلی را نیز ناک اوت کند.

 

حال دختر لی به تارانتینو گفته است سکوت کند و اظهار نظر در مورد پدرش نکند زیرا او باید با فروتنی باید اعلام می‌کرد بروس را نمی‌شناخته و تنها چهره‌ای داستانی را معرفی کرده است.

 

بروس لی استاد هنرهای رزمی بارها و بارها فیلم‌های محمدعلی کلی را می‌دیده و او را مداوم ستایش می‌کرده است و حتی بر کسی پوشیده نیست که چقدر دوست داشت با کلی مبارزه کند. طبق گفته‌های خودش و شاگردانش لی اغلب مبارزات کلی را مشاهده کرده است برخی حتی معتقدند او حرکات پای کلی را فراگیری کرده است.

 

از سوی دیگر آقای تارانتینو در عین به تصویر کشیدن بروس لی با همان گریم بارها ارادت خود به این اعجوبه را نشان داده است و نمونه بارزش حضور دیوید کاراداین و نوعی از تعلیمات اوما تورمن و حتی لباس او در بیل را بکش است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما