اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

گری اولدمن در نقش مانکیه‌ویچ در اثری از دیوید فینچر

فیلم مانک دیوید فینچر

 

پس از پنج سال دیوید فینچر با یک فیلم زندگی‌نامه‌ای بازگشته است و گری اولدمن نقش اصلی فیلمش را بازی می‌کند.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از بی‌بی‌سی، تازه ترین اثر فینچر که مانک Mank نام دارد مخففی از فامیلی هرمان جی مانکیه‌ویچ است در مورد یکی از مهمترین فیلمنامه‌نویسان تاریخ  است. گری اولدمن در نقش مانکیه ویچ در «مانک» ظاهر خواهد شد.


 

«مانک» که توسط نتفلیکس تولید می‌شود قرار است در طول عصر طلایی هالیوود رخ دهد و داستان هرمان منکه‌ویچ، روزنامه‌نگاری را روایت کند که به یکی از مشهورترین فیلمنامه‌نویسان هالیوود بدل می‌شود و فیلمنامه «همشهری کین» را می‌نویسد. منکه‌ویچ نویسنده فیلم‌هایی چون «جادوگر شهر اُز» و «جنتلمن‌ها بلوندها را ترجیح می‌دهند» است و با همکاریش با اورسن ولز به شهرت رسید. اولدمن قرار است نقش منکه‌ویچ را ایفا کند.

 

آخرین ساخته فینچر «دختر گمشده» محصول 2014 بود. او در این سال‌ها بیشتر در زمینه ساخت سریال همچون «خانه پوشالی» و  «شکارچی ذهن» از نتفلیکس فعال بود.

 

فیلم پروسه طولانی در فیلمبرداری دارد و نتفلیکس اجازه داده فیلم به صورت سیاه‌وسفید فیلمبرداری شود. فیلمنامه این فیلم را جک فینچر، پدر فینچر، عکاس سابق مجله لایف نوشته است؛ اما او هرگز موفق به تبدیل آن به یک فیلم نشده بود. جک فینچر در 2003 درگذشت. «مانک» سال آینده اکران می‌شود.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما