اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

رابرت ردفورد از بازیگری خداحافظی کرد

 

 

رابرت ردفورد بازیگر 80 ساله و مشهور سینما اعلام کرده است که به زودگی اعلام بازنشستگی خواهد کرد. 


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از گاردین، رابرت ردفورد بازیگر و کارگردان 80 ساله و برنده‌ی جایزه اسکار در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که پس از به پایان رساندن دو پروژه‌ی نیمه تمامش بازیگری را کنار خواهد گذاشت. 

 

این بازیگر باسابقه قصد دارد پس از بازیگری، روی کارگردانی تمرکز کند. او در مصاحبه‌ی اخیرش همچنین گفته: "دارم از بازیگری خسته می شوم. من آدم عجولی هستم و برایم سخت است که بنشینم و و برداشت بعد از برداشت ضبظ کنم. در حال حاضر دو پروژه بازیگری در دست دارم. بعد از اتمام آن‌ها می گویم: خیلی خوب، حالا وقت خداحافظی است و بعد فقط روی کارگردانی تمرکز می کنم". 

 

این بازیگر آمریکایی در سال 2002 جایزه اسکار افتخاری را دریافت کرد. ردفورد در سال 1981 دانشگاه سینمایی «ساندنس» و چند سال بعد جشنواره ای به همین نام را نیز تاسیس کرد. 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما