اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

آیا مارتین اسکورسیزی برای «سکوت» دومین اسکارش را خواهد گرفت؟

 

 

فیلم جدید مارتین اسکورسیزی یکی از مهمترین فیلمسازان زنده دنیا با نام «سکوت» در ماه دسامبر یعنی یک ماه دیگر در سراسر جهان ارکان خواهد شد. 


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از گاردین، فیلم جدید مارتین اسکورسیزی با نام «سکوت» کمتر از یک ماه دیگر اکران خواهد شد. این اولین فیلم مارتین اسکورسیزی است که چنین نزدیک به مراسم اسکار سال 2017 اکران می‌شود. همین موضوع باعث شده که گمانه‌زنی ها در مورد بخت این فیلم برای موفقیت بی شائبه در موسم جوایز سالانه افزایش یابد. 

 

از آنجایی که اسکورسیزی برای تهیه بودجه ساخت این فیلم با توجه به تم مذهبی و طبعا عدم اشتیاق سرمایه گذاران، با مشکلات بسیاری مواجه بوده ، پیش تولید این فیلم نزدیک به ۲۳ سال طول کشیده است. نگارش فیلمنامه این فیلم که اقتباسی آزاد از رمانی معروف با همین نام نوشته «شوساکو اندو»  در سال ۱۹۶۶است را جی کاکس – همکار قدیمی اسکورسیزی بر عهده داشته است. (این دو در فیلم دار و دسته نیویورکی هم با هم همکاری داشته اند) اسکورسیزی در توصیف این پروژه با بیان اینکه “سکوت” برای وی کاری از دل و جان محسوب می شود، تصریح کرد: مذهب همواره برای من اهمیت داشته و دارد، در خانواده‌ای با پیوندهای عمیق کاتولیک بزرگ شدم بنابراین ساخت این فیلم برایم “کاری دِلی” است.

 

اندرو گارفیلد در این فیلم در نقش پدر رودریگز کشیشی یسوعی در قرن هفدهم بازی کرده که با یک کشیش دیگر راهی ژاپن می شود تا کشف کند که آیا مرشدش از کلیسا خروج کرده است یا خیر. گروه مذهبی آنها به این نتیجه رسیده اند که پیروانشان در این کشور تحت شکنجه و آزار فراوان هستند و ضروری است آنها راهی این کشور شده تا از واقعیت ها مطلع شوند.

 

اسکورسیزی ۲۵ سال پیش اعلام کرده بود می‌خواهد این فیلم را بسازد، اما سال ۱۹۹۶ وقتی همه چیز آماده بود، فیلمنامه به انجام نرسید و این کار به تعویق افتاد. در سال ۲۰۰۶ او یک بار دیگر اعلام کرد این فیلم را می سازد و سال ۲۰۰۹ همین حرف را تکرار کرد و با بستن قراردادی با دانیل دی لوییس و بنیسیو دل تورو این کار را تقریبا قطعی کرد اما این کار باز هم عملی نشد.

 

«سکوت» با حمایت مالی از شورای شهر و کمیسیون فیلم تایپه ساخته شده است. دیگر تولیدات اخیر هالیوودی در تایوان شامل «لوسی» لوک بسون و «زندگی پای» ساخته آنگ لی هستند.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما