اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تجلیل گلدن گلوب از مریل استریپ

 

 

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود روز دوشنبه اعلام کرد مریل استریپ برنده سه جایزه اسکار در هفتاد و چهارمین دوره جوایز سالانه گلدن گلوب تجلیل می‌شود.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از ورایتی این بازیگر سرشناس سینما برای خدمات چشمگیرش به دنیای سرگرمی، جایزه سیسیل ب. دومیل گلدن گلوب امسال را دریافت خواهد کرد. مریل استریپ همچنین به خاطر توانایی اش در زمینه کمدی و اجرای موفق در فیلم اخیرش در فیلم «فلورنس فاستر جنکینز» ساخته استیون فریزر این جایزه را دریافت می کند.

 

استریپ تاکنون 29 بار نامزدی جایزه گلدن گلوب را دریافت کرده و در سال 2008 برای درام «شک» و موزیکال «مامامیا!» همزمان در دو بخش نامزد دریافت گلدن گلوب بوده است که در نوع خود رکورد جدید و جالبی است. از برندگان سال‌های اخیر این جایزه یعنی جایزه سیسیل ب. دومیل می توان به دنزل واشنگتن، وودی آلن، جودی فاستر، مورگان فریمن، رابرت دنیرو و مارتین اسکورسیزی یاد کرد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما