اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تام هاردی «آل کاپونِ» جدید سینما می‌شود

 

 

تام هاردی در محصول جدید هالیوود در نقش آل کاپون گنگستر مشهور دوران رکود آمریکا بازی خواهد کرد. سینمادوستان پیشتر شمایل آل کاپون را با بازی بی نظیر رابرت دنیرو در قالب این شخصیت و در فیلم «تسخیرناپذیران» برایان دی پالما به یاد می‌آورند.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از ورایتی تام هاردی در فیلمی به نام «فونزو» بازی خواهد کرد. این فیلم مقاطعی از زندگی آل کاپون؛ گنگستر مشهور امریکایی را روایت خواهد کرد. طبق شنیده ها این فیلم را جاش ترنک هلمینگ کارگردانی خواهد کرد که خود البته فیلمنامه‌نویس فیلم نیز هست.

 

لاورنس بندر تهیه‌کننده‌ی مشهور آمریکایی که زمانی چند شریک تجاری کوئنتین تارانتینو نیز محسوب می‌شد تهیه‌کنندگی این فیلم گنگستری را بر عهده دارد.

 

آل کاپون گنگستر مشهور دوره ممنوعیت در آمریکا در یک بازه‌ی زمانی کوتاه چنان به قدرت رسیده بود که عملاً شهر شیکاگوی آمریکا را اداره می‌کرد. ماموران ایالتی در نهایت توانستند او را در سال 1931 و به صرفاً به دلیل تخلفات مالیاتی به دادگاه بکشانند و او را به مدت هشت سال به زندان بیندازند. کاپون بعد از اینکه از زندان آزاد شد عملاً از کار افتاده بود. او در سال 1947 و در سن 47 سالگی در شیکاگو درگذشت.

 

تام هاردی امسال فیلم جدید کریستوفر نولان  با نام «دانکرک» را آماده‌ی اکران دارد. 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما