اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

سام مندس یکی از داستان‌های مشهور کودک؛ «جیمز و هلوی غول‌پیکر» را برای دیزنی می‌سازد

 

سام مندس

 

سام مندس برنده‌ی جایزه‌ی اسکار برای فیلم «زیبایی آمریکایی» اعلام کرده است که فیلم جدید خود را برای کمپانی دیزنی خواهد ساخت.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از گاردین سام مندس کارگردان مطرح هالیوودی که امسال ریاست جشنواره‌ی ونیز را نیز بر عهده داردف اعلام کرده است که فیلم جدید خود را برای کمپانی دیزنی خواهد ساخت. این فیلم که اقتباسی از داستان مشهور «جیمز و هلوی غول‌پیکر» است به صورت Live-action فیلمبرداری خواهد شد. طبق شنیده ها فیلمنامه‌ی فیلم را نیک هورنبی؛ فیلمنامه‌نویس دو فیلم «بروکلین» و «وحشی» نوشته است. 

 

سام مندس اعلام کرده است که همواره دوست داشته فیلمی برای کودکان بسازد. او همچنین افزوده است که شیوه‌ی فیلمبرداری این فیلم به همان صورتی خواهد بود که اخیراً در فیلم‌هایی چون «آلیس در سرزمین عجایب»، «سیندرلا» و «اژدهای پت» مورد استفاده قرار گرفته است. 

 

گفتنی است که نسخه‌ی انیمیشن این داستان مشهور در سال 1996 به بازار عرضه شد. در این نسخه سوزان ساراندون، سیمون گالو و جوآنا لوملی به جای کاراکترهای فیلم صحبت کردند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما