اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دامنل گلیسون از حالا وارد رقابت اسکار 2017 شده است

 

دامنل گلیسون

 

گلیسون تا اواخر امسال فیلمبرداری پروژه جدیدش درباره ای ای میلن را شروع نمی کند، اما منتقدان می گویند او در جمع نامزدهای اسکار حضور خواهد داشت.


بخش سینمایی آکادمی هنر - فیلم های بیوگرافیکی و جوایز اسکار دست به دست هم پیش می روند. این مسئله تا حدی حقیقت دارد که منتقدان از همین حالا می گویند دامنل گلیسون ممکن است به خاطر ایفای نقش ای ای میلن نویسنده در فیلم «خداحافظ کریستوفر رابین» یک مجسمه طلایی به خانه ببرد.


هنوز فیلمبرداری این پروژه که درباره این نویسنده مجموعه داستان های محبوب «وینی پو» است آغاز نشده، اما جوآنا رابینسون منتقد ونیتی فر متقاعد شده که گلیسون می تواند برای ایفای این نقش نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد بشود. او نوشت: «حالا چه ساده و دلگرم کننده یا چه پیچیده تر باشد، به نظر می رسد «خداحافظ کریستوفر رابین» و دامنل گلیسون شانسی واقعی در حضور در جوایز اسکار 2017 داشته باشند. این بازیگر ۳۳ ساله ایرلندی در مجموعه ای از فیلم های هالیوودی موفق از جمله «بروکلین»، «بازگشته» و «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می شود» نقش آفرینی کرده است.

 

نکته قابل توجه این است که این سه فیلم توانستند در مراسم اسکار ۲۰۱۶ که در ماه فوریه برگزار شد، روی هم رفته نامزد دریافت ۱۹ جایزه بشوند. همه می دانند که آکادمی اسکار نگاه مثبتی به فیلم های بیوگرافیکی دارد و از مثال های آن می توان به پیروزی ادی ردمین برای ایفای نقش استیون هاوکینگ در فیلم «تئوری همه چیز» پارسال اشاره کرد. جانی دپ هم برای ایفای نقش جی ام بری، نویسنده «پیتر پن» در فیلم «در جستجوی ناکجاآباد» سال ۲۰۰۵ نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود و انتظار می رود «خداحافظ کریستوفر رابین» هم بتواند این کار را انجام بدهد. تا به حال بازیگران بسیاری برای ایفای نقش شخصیت های حقیقی به موفقیت دست پیدا کردند که از جمله آن ها می توان به جولیا رابرتس در نقش ارین بروکوویچ درسال ۲۰۰۰، جیمی فاکس در نقش ری چارلز در فیلم «ری» سال ۲۰۰۴ و رابرت دنیرو که برای ایفای نقش جیک لاموتا در فیلم سال ۱۹۸۰ «گاو خشمگین» برنده جایزه اسکار شد اشاره کرد.

 

«خداحافظ کریستوفر رابین» که به کارگردانی سایمون کرتیس ساخته می شود و مارگو رابی هم در آن بازی خواهد کرد، داستان میلن و پسرش کریستوفر رابین را تعریف می کند؛ پسری که اسباب بازی هایش الهام بخش میلن شدند تا داستان های محبوب وینی پو را بنویسد. این فیلم اتفاق هایی که برای خانواده میلن و همچنین پرستارشان الیو می افتد را به تصویر می کشد. آن ها بعد از جنگ جهانی اول، به خاطر کتاب های میلن به شهرت بین المللی دست پیدا کرده اند و با فشارهایی که با آن همراه می شود دست و پنجه نرم می کنند. با این حال، مراحل فیلمبرداری این پروژه از اواخر امسال آغاز می شود و قرار است درسال ۲۰۱۷ روی پرده برود. به این ترتیب گلیسون باید تا سال ۲۰۱۸ صبر کند تا حاصل زحمات خود را در فصل جوایز به دست بیاورد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما