اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

سومین قسمت گرگ و میش به زودی بر پرده نقره‎ای

 

 

 

سری گرگ و میش Twilight هر چند به مذاق تماشاگران خاص سینما خوش نیامد ولی روند سینمای آمریکا را به یکباره تکان داد. فیلم گرگ و میش مانند یک صاعقه بود. کمپانی کوچک Summit Entertainment تازه از راه رسیده به همراه بازیگران فیلم کریستین استوارت، رابرت پتینسون و تیلور لاتنر یک شبه ره صد ساله رفتند. رابرت جی فریدمن یکی از مدیران «پارامونت پیکجرز» در اپریل سال 2007 خود کمپانی مذکور را راه اندازی کرد. او هدف این کمپانی را ساخت سالانه 10 الی 12 فیلم اعلام کرد.

 

گرگ و میش 3

 

 

 

    یک سال بعد باید سرمایه گذاری‎های این کمپانی کوچک جواب می‎داد. سال 2008 آن‎ها قسمت اول گرگ و میش را که با هزینه 35 میلیون دلار ساخته بودند روانه پرده نقره‎ای کردند و در عوض 408.7 میلیون دلار درآمد داشتند. سود حاصل از این فیلم جسارت مدیران این کمپانی را بیشتر کرد تا به اهداف خود برای ساخت تعداد فیلم بیشتر برسند. آن‎ها در سال 2009 چهار فیلم پرخرج ساختند. Knowing (50 میلیون دلار) ، Push (38 میلیون دلار)، Astro Boy (65 میلیون دلار) و قسمت دوم گرگ و میش با عنوان ماه جدید (50 میلیون دلار). از این بین پسر نجومی شکست سنگینی خورد اما فروش بی نظیر 710 میلیون دلاری قسمت دوم گرگ و میش موفقیتی عظیم را نصیب این کمپانی کرد.

 

 

   به جز موفقیت‎های کمپانی ستارگان این فیلم به طرز عجیبی بر سر زبان‎ها افتادند. جوایز مردمی MTV Movie Awards را در دو سال پیاپی فتح کردند. زندگی تیلور لاتنر با تیلور سوئیفت خواننده محبوب و بزرگ سبک کانتری تیتر خبری رسانه‎های مختلف شد، پس از چندین سال بالاخره جانی دپ جای خود را به عنوان محبوب‎ترین بازیگر به رابرت پتینسون و کریستین استوارت داد. ظهور گرگ و میش در سینما و تأثیرات آن نادر بوده است. هر چند مخاطبین حرفه‎ای سینما از آن لذت نبرند ولی هیجانات این فیلم پاپکورنی به مذاق عامه سینماروها خوش آمده است. از سی‎ام ژوئن قسمت سوم این فیلم The Twilight saga: Eclips در آمریکا روی پرده نقره‎ای خواهد رفت و شاید همه باید منتظر درآمد عجیبی از سوی کمپانی سومیت باشند.

 

در همین رابطه مشاهده کنید:

گالری تصاویر سومین قسمت فیلم گرگ و میش The Twilight Saga: Eclips

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما