اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

شکست نسبی «در دل دریا» در نخستین هفته نمایش عمومی‌

 

«در دل دریا» (In the Heart of the Sea) ساخته حماسی ران هاوارد در تعطیلات آخر هفته نخستین هفته نمایش خود که در سه هزار سینمای ایالات متحده آمریکا به روی پرده رفت، فقط ۱۱ میلیون دلار فروخت. هزینه ساخت این فیلم که اقتباسی از کتابی غیرداستانی با همین عنوان است، حدود ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.

 

با این حال جف گلدستاین، معاون اجرایی شرکت برادران وارنر، تهیه کننده این فیلم، گفته است که این کمپانی از ران هوارد و برداشت سینمایی او از این داستان حمایت می‎کند: "ما به او (ران هاوارد) اعتماد داریم. او فیلمسار معرکه‌ای است. اما بعضی از فیلم‌ها موفق می‌شوند و متاسفانه بعضی دیگر نه."

 

کتاب در دل دریا داستان اتفاقاتی واقعی درباره یک کشتی آمریکایی شکار نهنگ‌ است که در ۱۸۲۰ میلادی غرق شد. وقایع این کتاب الهام بخش رمان مشهور موبی دیک نوشته هرمان ملویل بوده است. ران هاوارد با موفقیت در گیشه و موفقیت سینمایی غریبه نیست. فیلم ذهن زیبا (۲۰۰۲) از ساخته‌های او برنده دو اسکار شد و فیلم‌های دیگر او مانند آپولو ۱۳ و فراست/نیکسون هم پرفروش بودند.

 

با این حال فیلم رمز داوینچی با وجود فروش بی‌نظیر کتاب نتوانست به موفقیت تجاری فیلم‌های دیگرش برسد. آقای گلدستاین ابراز امیدواری کرد که در دل دریا بتواند در تعطیلات کریسمس و همزمان با نمایش تازه‌ترین نسخه جنگ ستارگان بخشی از این شکست تجاری را جبران کند.

 

پیش‌بینی می‌شود اپیزود هفتم جنگ ستارگان رکورد فروش در هفته اول نمایش را که با ۲۰۸ میلیون دلار در اختیار پارک ژوراسیک است، بشکند. 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما