اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اسپایک لی: در آمریکا برای یک سیاه‌پوست رئیس جمهور شدن راحت‌تر از حضور در هالیوود است!

 

«اسپایک لی»، فیلمساز سیاهپوست آمریکا گفت: به قدری در هالیوود تبعیض نژادی بیداد می‌کند که تو سیاه باشی و بخواهی رئیس‌جمهور آمریکا شوی به مراتب راحت‌تر است تا اینکه بخواهی در این سینما کاره‌ای شوی.

 

 به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر«اسپایک لی» که امسال به موفق به کسب جایزه اسکار افتخاری از سوی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی شد، در ضیافت شامی که روز شنبه برگزار شد از تبعیض نژادی موجود در صنعت سینمای هالیود به شدت انتفاد کرد.

 

این فیلمسازی سیاهپوست آمریکایی متذکر شد: برای یک سیاهپوست رئیس جمهور آمریکا شدن به مراتب راحت‌تر است تا اینکه بخواهد در هالیوود رئیس یک استودیو یا شبکه شود.

 

«لی» گفت: ما باید در رابطه با ایجاد تنوع نژادی و جنسیتی بیشتر و تغییراتی اساسی در صنعت هالیوود بحث‌های جدی‌تری کنیم، این خیلی مضحک است که این صنعت پشت سر ورزش است و تا این اندازه از آن فاصله دارد.

 

«لی» برای دریافت جایزه‌اش همراه با بازیگران سیاهپوست هالیوودی دیگری چون «دنزل واشنگتن» و «ساموئل ال. جکسون» روی سن رفت.

 

«واشنگتن» نیز در ادامه صحبت‌های «لی» گفت: در این صنعت، هیچ کس به اندازه «اسپایک لی» آفریقایی‌ها آمریکایی‌ها را وارد عرصه حرفه‌ای نکرده است.

 

بنا بر این گزارش، اگرچه مشکلات تبعیض نژادی و جنسیتی همواره در هالیوود مطرح بوده است ولی طی سال‌های اخیر اعتراض‌ها به این مشکلات به شدت زیاد شده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما