اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تارانتینو: مرعوب تحریم اتحادیه‌های پلیس نمی‌شوم

 

کوئنتین تارانتینو، فیلمساز آمریکایی گفته است که مرعوب اتحادیه‌های پلیس که می‌خواهند فیلم‌های او را تحریم کنند، نخواهد شد.

 

او ماه پیش در تجمع اعتراض‌آمیز علیه "رفتار بی‌رحمانه" پلیس سخنرانی کرده بود. تارانتینو به روزنامه لس‌آنجلس تایمز گفته است که سخنان او "تحریف" شده و هرگز نگفته که "همه ماموران پلیس قاتل هستند."

 

اتحادیه‌های پلیس از ماموران خود خواسته‌اند که فیلم‌های تارانتینو و پروژه‌های بعدی او را تحریم کنند. تارانتینو در پاسخ گفت: "پیام‌ خیلی روشن است. می‌خواهند من را پائین بکشند." این نخستین بار است که او پس از راهپیمایی اعتراضی در واکنش به کشته شدن شهروندان سیاه‌پوست توسط پلیس، اظهار نظر می‌کند.

 

این راهپیمایی ۲۴ اکتبر در نیویورک برگزار شد و تارانتینو در آن برای معترضان سخنرانی کرد. از او نقل شده بود: "وقتی قتلی را می‌بینیم، نمی‌توانم بی‌تفاوت باشم. باید بگویم مقتول، مقتول است و قاتل، قاتل."

 

سخنان او با واکنش اتحادیه‌های پلیس از جمله سازمان انجمن‌های ملی پلیس (ناپو)، اتحادیه‌های محلی در لس‌آنجلس، فیلادلفیا و نیویورک روبه‌رو شده که خواهان تحریم "هشت نفرت‌انگیز" (The Hateful Eight) تازه‎ترین ساخته تارانتینو شدند که در دسامبر به نمایش در می‌آید.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما