اختصاصی

  • جریانی نو در گالری‌داری هنر اصفهان؛ گفت‌وگو با ژیلا منانی

    «ژیلا منانی متولد اصفهان و فارغ‌التحصیل رشته زمین‌شناسی از دانشگاه اصفهان است. وی به منظور ادامه تحصیل، اقامتی نه ساله در ایتالیا داشته که این اقامت منجر به علاقه‌مندی بیشتر او به هنرهای زیبا شده و نتیجه آن گذراندن دوره‌های آزاد در رشته نقاشی در شهر جِنوای ایتالیا بوده است. وی همچنین چند سال به عنو...

پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سینمای ایران در دهه 90 معرفی شدند؛ هزارپا و شهر موش‌ها در صدر

پرمخاطب ترین فیلم های سینمای ایران در دهه 1390



هزارپا با عبور از فروش خیره‌کننده 33 میلیارد تومان به پرمخاطب‌ترین فیلم دهه 90 نیز تبدیل شد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، سایت فروش سینما تیکت بر اساس تعداد مخاطب، پرمخاطب‌ترین‌های سینمای ایران در دهه 90 را معرفی کرده است که بر این اساس هزارپا پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در صدر قرار گرفته و شهر موش‌ها تنها با 11 میلیارد فروش (که یک سوم هزارپاست و کمتر از پنج فیلم پایین‌تر از خود است) توانسته در جایگاه دوم با بیش از 3 میلیون مخاطب قرار گیرد. نکته مهم دیگر حضور اخراجی‌ها 3 تنها با فروش 5 میلیاردی در بین ده فیلم پرمخاطب دهه است.


رضا عطاران پولسازترین بازیگر سینمای ایران از 10 فیلم پرمخاطب در 3 فیلم هزارپا، نهنگ عنبر 2 و من سالوادور نیستم و رضا گلزار و جواد عزتی در 2 فیلم دیگر حضور دارند تا به ترتیب در جایگاه پولسازهای شماره 2 و 3 قرار گیرند.



فهرست 25 فیلم پرمخاطب سینمای ایران در دهه 90 که توانسته‌اند بیش از 1 میلیون مخاطب داشته باشند به ترتیب زیر است:

 

رتبه فيلم فروش (تومان) مخاطب
۱ هزارپا ۳۲,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۶۵۰,۰۰۰
۲ شهرموش ها ۲ ۱۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰
۳ آينه بغل ۲۰,۴۹۷,۲۹۵,۰۰۰ ۲,۶۷۶,۹۲۱
۴ نهنگ عنبر ۲ ۲۰,۹۴۴,۰۴۴,۰۰۰ ۲,۶۶۴,۳۲۸
۵ محمد ۱۴,۶۲۰,۲۶۴,۰۰۰ ۲,۴۶۹,۷۹۶
۶ گشت ۲ ۱۹,۷۸۱,۳۴۵,۰۰۰ ۲,۴۳۲,۱۸۵
۷ اخراجي ها ۳ ۵,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰
۸ من سالوادور نيستم ۱۴,۳۲۶,۵۰۱,۰۰۰ ۲,۳۹۵,۴۱۵
۹ فروشنده ۱۵,۷۱۴,۹۲۰,۰۰۰ ۲,۱۶۰,۰۵۰
۱۰ سلام بمبئي ۱۳,۷۲۷,۱۶۷,۰۰۰ ۲,۱۵۲,۲۶۶
۱۱ پنجاه کيلو آلبالو ۱۳,۶۴۱,۴۳۰,۰۰۰ ۲,۱۴۱,۴۸۰
۱۲ ورود آقايان ممنوع ۵,۰۲۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۰۵۰,۰۰۰
۱۳ خوب بد جلف ۱۶,۲۸۸,۵۹۴,۰۰۰ ۲,۰۲۸,۳۶۱
۱۴ کلاه قرمزي و بچه ننه ۵,۷۰۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۷۸۰,۰۰۰
۱۵ لاتاري ۱۴,۸۰۰,۱۲۰,۰۰۰ ۱,۷۶۱,۵۸۷
۱۶ تگزاس ۱۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۷۲۰,۰۰۰
۱۷ بارکد ۱۱,۱۸۷,۳۸۰,۰۰۰ ۱,۷۱۱,۰۹۹
۱۸ ابد و يک روز ۱۱,۴۸۰,۰۵۹,۰۰۰ ۱,۶۷۵,۰۵۷
۱۹ به وقت شام ۱۳,۰۵۲,۲۶۳,۰۰۰ ۱,۶۲۸,۷۵۷
۲۰ مصادره ۱۵,۶۸۷,۹۱۸,۰۰۰ ۱,۶۲۲,۸۱۹
۲۱ اکسيدان ۱۰,۷۹۱,۲۰۶,۰۰۰ ۱,۳۰۲,۸۰۲
۲۲ نهنگ عنبر ۱ ۷,۰۸۲,۸۴۸,۰۰۰ ۱,۲۵۳,۲۴۱
۲۳ ساعت ۵ عصر ۹,۱۲۷,۱۲۳,۰۰۰ ۱,۲۰۷,۱۴۴
۲۴ جدايي نادر از سيمين ۳,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰
۲۵ فيلشاه ۷,۸۸۲,۴۴۹,۰۰۰ ۱,۱۵۷,۱۶۱

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل رویکرد

  • مرگ در برابر رانه‌ی مرگ

    از مؤلفه‌های سینمای دوشان ماکاویف (Dušan Makavejev) علاوه بر مؤلفه‌ی اصلی موج سیاه سینمای یوگسلاوی (اخذ هویت از سمپتوم به­ جای اخذ هویت از سامان نماد...

تحلیل سینما

  • سرزمین آواره‌ها: سرزمین آرامش

    در جهان پر ملال امروز میان انبوهی از عادات و شیوه‌های تکراری، گاه تجربه‌ی زیستی جدید مسیری تازه پیش روی انسان گشوده و فصلی نو در زندگی او رقم می‌زند....

بانک اطلاعات هنری