اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فراخوان ثبت نام در برنامه آذرماه "سینما - خورشید"

 

 

 

"سینما – خورشید"

 

شنبه و یکشنبه آخر آذرماه (25 و 26 آذر) – پردیس سینمایی ملت

 

کارگاه های تخصصی آموزشی، نمایش فیلمهای ایرانی و بین الملل همراه با گفت و گو؛

 

جشنواره فیلم مستقل خورشید به‌ عنوان رویداد ویژه سینمای مستقل تجربه‌گرا در کشور؛ به منظور حمایت از سینمای مستقل با ساختار خلاقانه، پیشرو و تجربه‌گرا و تأکید بر ضرورت گسترش تولید این آثار و معرفی این سینما به‌ عنوان سینمای موثر و جریان ساز، با اولویت بخشیدن به آموزش در جهت افزایش آگاهی فیلمسازان، استانداردهای بین المللی و ارتقای کیفی تولیدات این سینما، با همراهی پردیس سینمایی ملت، طی روزهای شنبه و یکشنبه پایانی هرماه، در برنامه ای با عنوان "سینما – خورشید"، اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی، نمایش فیلمهای ایرانی و بین الملل همراه با نشستهای تخصصی می نماید.


ویژه برنامه آذرماه 1396:

شنبه بیست و پنجم آذرماه:

ساعت 16 الی 18 کارگاه تخصصی آموزشی "برندسازی شخصی و سینمای تجربه گرا" / شهرزاد اسفرجانی

ساعت 18 الی 18:30 آنتراکت و پذیرایی

ساعت 18:30 الی 20 سانس نمایش و گفت و گو (مروری بر فیلمهای تجربه گرا جشنواره خورشید) با حضور رامین اعلایی و فیلمسازان آثار

فیلمهای ویژه نمایش: "چله" به کارگردانی "داود خیام" / 20 دقیقه ، "اینسان" به کارگردانی "مهدی آقاجانی" / 9 دقیقه ، "آسمان سرپناه" به کارگردانی "مریم فیروزی , مهدی جواهریان" / 17 دقیقه

یکشنبه بیست و ششم آذرماه:

ساعت 18:30 تا 20 سانس نمایش فیلمهای کوتاه تاریخ سینمای فرانسه

ساعت 16 الی 18 کارگاه تخصصی آموزشی " سینمای اکسپریمنتال فرانسه " / رامین اعلایی

ساعت 18 الی 18:30 آنتراکت و پذیرایی

ساعت 18:30 الی 20 سانس آشنایی با سینمای تجربه گرا جهان (مروری بر فیلمهای تاریخ سینمای فرانسه)

توضیح اینکه نمایش فیلمهای این بخش جزو برنامه کارگاه می باشد.

 

فیلمهای ویژه نمایش:

 

Ballet Mecanique/ Fernand Ledger/ 10min , Guernica/ Alain Resnais/ 13min , Anemic Cinema/ Marcel Duchamp/ 5min , La Jettee/ Chris Marker/ 26min , Van Gogh/ Alain Resnais/ 17min , Entract/ Rene Clair/ 20min

 

ثبت نام در کارگاه های تخصصی آموزشی "سینما – خورشید":

 

کارگاه تخصصی "برندسازی شخصی و سینمای تجربه گرا" (‌2 ساعت)
مدرس: شهرزاد اسفرجانی

 

موضوع: آشنایی با روند صحیح برند سازی هنرمند و ارائه اثر هنری به بازارهای بین المللی

 

بیوگرافی مدرس: شهرزاد اسفرجانی، متولد 4 فروردین 1340 در شمیران تهران، مشاور خلاق ارتباطات و تبلیغات با تخصص برند، طراحی، بسته بندی و بازاریابی است. او با تجربه ای عمیق و با اندوخته ای غنی از دانش ارتباطات، نامی آشنا و موثر در بازار حرفه ای و پیچیده ی امروز ایران است. او راوی داستانهای به یاد ماندنی برندهای تیزهوشی است که به راز قدرت ارتباطات در راهبری اهداف خود پی برده اند. برندهایی چون لیپتون، سیگنال، تتراپک، روغن موتور کاسترول، زعفران سحرخیز، فومن شیمی و چای گلستان از قهرمان های داستان های او هستند. شهرزاد اسفرجانی در حوزه ی ارتباطات یک استراتژیست خلاق است. او طراح و راهبر سرنوشت برندهای ایرانی است. زیستن با مردم و یافتن راههایی درونی به زندگی های آنها بزرگترین شعف و قریحه ی راوی داستان برندهای ایرانی است. شهرزاد اسفرجانی تماشاگری نکته بین و داستانگویی شنواست.

بیش از 20 سال است که تدریس یکی از وظایف و نقش های جدی شهرزاد اسفرجانی است، تدریس در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های تهران از برنامه های مستمر او از سال 74 تا به امروز است.

فعالیت های شهرزاد به عنوان مدیر و معلم عبارتند از: مدیر آتلیه شرکت تبلیغاتی کارپی / موسس و مدیر شرکت تبلیغاتی داروگ/ مدرس طراحی بسته بندی در دانشگاه آزاد اسلامی/ عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های تبلیغاتی ایران /مدرس و مشاور آموزشی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران /مدیر و یکی از موسسین دوره ی یکساله ی ارتباطات، مدرسه ویژه /مدیر و موسس گروه اسفرجانی و همکاران

 

شرایط ثبت نام: ظرفیت این کارگاه محدود است و قابل استفاده برای هنرمندان سینما، پرفورمنس، ویدئوآرت و ... می باشد.

مهلت ثبت نام: بیست و سوم آذرماه 1396 (ظرفیت 30 نفر)

هزینه ثبت نام: یکصد و ده هزار تومان ( 10% تخفیف برای کسانی که تا 10 آذرماه نسبت به ثبت نام اقدام نمایند)

گواهی‌نامه: به شرکت کنندگان گواهی‌نامه‌ حضور در کارگاه از طرف جشنواره فیلم مستقل خورشید و آموزشگاه اسفرجانی اعطا خواهد شد.

نحوه ثبت نام:

پس از واریز هزینه ثبت نام به شماره کارت 6362141096797353 بانک آینده به نام مهدی یارمحمدی - جشنواره خورشید، ارایه فیش واریزی، نام و نام خانوادگی و کدملی، به مدیر هماهنگی الزامی است.

تلفن هماهنگی جهت ثبت نام در کارگاه ها :

مدیر هماهنگی (لیلا حبیبی): 09129306229 / پشتیبانی: 09361313909

 

کارگاه تخصصی " سینمای اکسپریمنتال فرانسه" (‌2 ساعت)
مدرس: رامین اعلایی

موضوع: آشنایی با سینمای اکسپریمنتال و تجربه گرایی در فرانسه

 

بیوگرافی مدرس: رامین اعلایی متولد ۱۳۶۷ تبریز و دانش‌آموخته‌ی مهندسی معدن از دانشگاه امیر کبیر، و مطالعات سینما از دانشگاه هنر تهران است. او همکاری به عنوان نویسنده و مترجم با نشریات سینما-چشم (چاپ لندن)، سوره‌ی اندیشه، سینما و ادبیات، فرهنگ امروز و تزرو را در کارنامه خود دارد و عضو هیئت تحریریه‌ی مجله سینما و ادبیات است. از دیگر فعالیتهای اعلایی می توان به: همکاری در ترجمه‌ی کتاب‌های فیلسوفان سینما؛ از مانستربرگ تا رانسیر، رویکردهای جدید در فلسفه‌ی فیلم، فلسفه‌ی تفکر سینمایی، جستارهایی در باب سینما؛ مقالات سینمایی بنجامین نویس، و برگزاری کارگاه تخصصی درباره سینمای مستقل و تجربه گرا در ششمین جشنواره فیلم مستقل خورشید اشاره نمود.

شرایط ثبت نام: ظرفیت این کارگاه محدود است و قابل استفاده برای فیلمسازان، هنرمندان مرتبط با سینما و دیگرعلاقه مندان می باشد.

 

مهلت ثبت نام: بیست و سوم آذرماه 1396 (ظرفیت 30 نفر)

هزینه ثبت نام: یکصد و ده هزار تومان ( 10% تخفیف برای کسانی که تا 10 آذرماه نسبت به ثبت نام اقدام نمایند)

گواهی‌نامه: به شرکت کنندگان گواهی‌نامه‌ حضور در کارگاه از طرف جشنواره فیلم مستقل خورشید و مدرس دوره اعطا خواهد شد.

نحوه ثبت نام:

پس از واریز هزینه ثبت نام به شماره کارت 6362141096797353 بانک آینده به نام مهدی یارمحمدی - جشنواره خورشید، ارایه فیش واریزی، نام و نام خانوادگی و کدملی، به مدیر هماهنگی الزامی است.

تلفن هماهنگی جهت ثبت نام در کارگاه ها :

مدیر هماهنگی (لیلا حبیبی): 09129306229 / پشتیبانی: 09361313909

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما