اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

سخنگوي شوراي صنفي نمايش: خواستار حمايت‌ها از طرح اذان تا اذان هستيم

 

 شوراي صنفي نمايش از صدا و سيما ، معاونت سينمايي و موسسه سينما شهر جهت برپايي طرح از اذان تا اذان در ماه مبارك رمضان درخواست حمايت كرد.

علي سرتيپي سخنگوي شوراي صنفي نمايش بعد از جلسه امروز اين شورا در گفت‌وگو با ايسنا، با اعلام اين مطلب گفت: نامه‌اي به آقاي ضرغامي نوشته شد تا طبق ماه رمضان سال گذشته كه در معرفي طرح اكران افطار تا سحر با سينما همكاري داشتند، امسال نيز اين كمك ادامه پيدا كند و تيزرهاي فيلم‌ها به صورت رايگان پخش شود، ضمن اين‌كه از معاونت سينمايي و موسسه سينما شهر هم درخواست كمك مالي براي جا افتادن اين طرح شد.

 وي افزود: در جلسه امروز قرارداد انيميشن سينمايي «جمشيد خورشيد» به كارگرداني نادر و بهروز يغمائيان ثبت شد و اين فيلم از مهرماه در سينماهاي آزاد اكران مي‌شود و از چهارشنبه اين هفته نيز فيلم «افراطي‌ها» كه در هفته گذشته در سينماهاي آزاد اكران مي‌شد، جايگزين «هفت دقيقه تا پاييز» در گروه سينمايي آفريقا مي‌شود.

 سرتيپي تاكيد كرد: علي‌رغم اين‌كه گفته مي‌شود، قراردادهاي ثبت شده در شوراي صنفي نمايش به يكي دو دفتر پخش اختصاص دارد لازم به ذكر است در چهار ماه گذشته فيلم‌هاي 17 دفتر پخش در شوراي صنفي نمايش ثبت شده است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما