اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

سه تهیه‌کننده سینمای ایران در دادگاه حضور یافتند

 

 

سه تهیه‌کننده سینمای ایران برای توضیح درباره پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌های خود در شبکه‌های ماهواره‌ای در دادگاه حضور یافتند.

 
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، سعید ملکان، تهیه کننده فیلم ابد و یک روز، مصطفی شایسته، تهیه‌کننده ۵۰ کیلو آلبالو و منصور لشکری قوچانی، تهیه‌کننده فیلم کوچه بی‌نام برای ارائه توضیحات خود، دیروز در شعبه بازپرسی دادگاه فرهنگ و رسانه حضور یافتند. این سه فیلم در حال حاضر در سینماهای تهران نمایش داده می‌شوند.

 

سه روز پیش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه به نقل از عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران بدون اعلام نام این تهیه‌کنندگان آنها را چند تهیه‌کننده ضد انقلاب خارج از کشور معرفی کرد. آقای لشکری قوچانی، تهیه‌کننده سینمای ایران پس از حضورش در این دادگاه به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا گفت: "در این جلسه به من گفته شد که پخش تیزر فیلم از شبکه‌های ماهوارهایی جرم است و من نیز به آنها گفتم که "این موضوع را می‌دانم"، اما گفتم که در این وضعیت به دنبال مجرم نباشید چون سینماگران باید بتوانند برای فیلم‌هایشان تبلیغ کنند."

 

او گقته که جلسه دادگاهش به طور اتفاقی با بازدید صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران همزمان شده که به گفته او آقای لاریجانی دستور پیگری پخش تیزر فیلم‌ها از طریق وزارت ارشاد و صدا وسیما را صادر کرد. آقای لشکری همچنین گفت که آقای لاریجانی ابراز امیدواری کرده با تغییر رئیس صدا و سیما و آمدن عبدالعلی علی عسکری، تعاملات خوبی در زمینه اطلاع رسانی امور فرهنگی صورت بگیرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما تیزر تبلیغاتی این فیلم‌ها در شبکه ماهواره‌ای جم (GEM TV) پخش ‌شده‌ است.

 

آقای جعفری دولت آبادی روز شنبه ۸ خرداد گفت: "ظرف یک سال اخیر حجم تبلیغات افراد، شرکت‌ها، بازیگران و ... در شبکه‌های خارج از کشور و معاند نظام افزایش یافته است." او هشدار داد: "مناسب است از ظرفیت‌های داخلی برای امر تبلیغات استفاده شود و اجازه ندهیم دست ما به سوی شبکه‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب دراز شود." چند ماه پیش، حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد ایران هم گفته بود که هرگونه همکاری با شبکه‌های ماهواری که از خارج از کشور پخش می‌شوند در قالب "مصاحبه، آگهی، ارسال خبر یا مشارکت در تولید برنامه" تخلف محسوب می‌شود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما