اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

باران بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران از نگاه نشریه «اسکرین»


نشریه «اسکرین» در اقدامی جالب بهترین‎های تاریخ سینمای ایران را انتخاب کرد.

 به گزارش آکادمی هنر، بر اساس انتخاب‎های این مجله بهترین‎ها از بین فیلم‎هایی انتخاب شده‎اند که لوح فشرده آن‎ها در دسترس منتقدین نشریه بوده است. بر همین اساس فیلم باران ساخته مجید مجیدی با اکثریت آرا بر صدر قرار گرفت. باران محصول 2001 بارها و بارها از شبکه‎های اروپایی پخش شده است و یکی از فیلم‎های مورد علاقه منتقدین جهانی محسوب می‎شود که امتیاز بالایی را از جانب آن‎ها کسب کرده است.

باران ساخته مجید مجیدی

باران داستان پسر نوجواني است که در يک کارگاه ساختماني، امور خدماتي کارگران را برعهده دارد. وي پس از تصاحب جايگاه‌اش در کارگاه و جايگزيني کارگر نوجوان ديگري، سعي در آسيب رساندن به کارگر نوجوان دارد، اما رفتارهاي عاطفي وي، او را از تصميم‌اش بازمي‌دارد. اين فيلم برنده هفت سيمرغ بلورين جشنواره فجر ازجمله بهترين كارگرداني و فيلم بود.

باران در رویداد مهم جایزه آکادمی اروپا به عنوان بهترین فیلم غیر اروپایی سال 2002 و در همان سال در رویداد بهترین‎ فیلم‎های نمایش یافته از شبکه‎های ماهواره‎ای کاندید جایزه بهترین فیلم خارجی شد که زندگی شگفتانگیز املی پولین رقیب آن بود. باران در صورتی بهترین فیلم ایران از مجید مجیدی شناخته شد که این کارگردان فیلم بسیار تحسین شده‎ای چون بچههای آسمان را در کارنامه دارد که اصلا در لیست دیده نمی‎شود.

 

اما دیگر فیلم‎های به ترتیب زیر هستند:

2- روسری آبی (رخشان بنی‎اعتماد)

3- متولد ماه مهر (احمدرضا درویش)

4- نیمه پنهان (تهمینه میلانی)

5- سفیر قندهار (حسن مخملباف)

6- آینه (جعفر پناهی)

7- بوی کافور، عطر یاس (بهمن فرمان آرا)

8- زمانی برای مستی اسب‎ها (بهمن قبادی)

9- عینک دودی (محمدحسین لطیفی)

10- باد ما را خواهد برد (عباس کیارستمی)

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما