اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

برنامه کامل جشنواره فیلم لندن اعلام شد؛ حضور چند فیلم از کارگردانان ایرانی

فیلم های جشنواره فیلم لندن 2018



برنامه کامل فیلم‌های حاضر در شصت و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم لندن 2018 اعلام شد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از سایت جشنواره فیلم لندن، شصت و دومین دوره جشنواره فیلم لندن که دیروز اسامی فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی ۲۰۱۸ خود را معرفی کرده بود، ساعتی پیش فهرست فیلم‌های حاضر در دیگر بخش‌های این رویداد سینمایی را اعلام کرد.  



این جشنواره که مهمترین جشنواره سینمایی بریتانیا است امسال در مجموع ۴۶ مستند، ۴ فیلم انیمیشن، ۱۸ فیلم آرشیوی و تاریخی و ۲۲۵ فیلم بلند را در معرض دید عموم می‌گذارد. شماری از رویدادهای خاص این دوره شامل اکران نخست فیلم «آنها پیر نخواهند شد» پیتر جکسون که به ۲ صورت دوبعدی و سه‌بعدی نمایش داده می‌شود و نمایش فیلم «پترلو» مایک لی خواهد بود.



حضور جدی فیلمسازان آمریکایی در این دوره نیز محسوس است. برادران کوئن از جمله این فیلمسازان هستند که برای سومین بار با جدیدترین فیلمشان راهی این جشنواره می‌شوند. فیلم «تصنیف باستر اسکراگز» اولین اکران خود را در بریتانیا در این جشنواره تجربه می‌کند.



در حالی که این جشنواره امسال در بخش های مختلف فیلم‌هایی از بزرگ‌ترین کارگردان‌های روز جهان را به نمایش درمی‌آورد، ایران نیز سهمی در این رویداد دارد. در زیرمجموعه استرند در بخش «عشق» ۲ فیلم «معرف» مستندی ۶۱ دقیقه‌ای درباره چند زن که به اتفاق هم و با روش‌های تجربی دفتر همسریابی کوچکی را در تهران اداره می‌کنند به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی آزادی مقدم و «تهران: شهر عشق» ساخته علی جابرانصاری فیلمساز ایرانی مقیم لندن از جمله فیلم‌های حاضر هستند. در بخش جسارت فیلم «مرز» ساخته علی عباسی از سوئد حضور دارد.  

در بخش سفر علاوه بر «محموله» ساخته اوجنیک گلاوونیچ ساخته صربستان/ فرانسه/ قطر/ ایران/ کرواسی که در دو هفته کارگردان‌های ۲۰۱۸ کن حضور داشت و «سه رخ» جعفر پناهی، فیلم‌های دیگری نمایش داده می‌شوند که «رم» ساخته آلفونسو کوارون از مکزیک، «خاکستری ناب‌ترین سفید است» ساخته جیا ژانگه از چین/ فرانسه، «الدورادو» ساخته مارکوس ایمهوف از سوییس/ آلمان که به عنوان نماینده سوییس راهی بخش اسکار خارجی زبان شده، «نبرد» ساخته جسیکا هینس از بریتانیا، «درخت گلابی وحشی» از ترکیه/ فرانسه/ آلمان، از جمله فیلم‌های حاضر در بخش سفر این دوره هستند.



فیلم کوتاه « Quince: Fifteen» ساخته پیمان ذکاوت از انگلستان و پرو نیز در این دوره جشنواره لندن به نمایش درخواهند آمد. «بلیز» ساخته ایتن هاوک و «تابستان» ساخته کیریل سربرنیکوف از روسیه از جمله فیلم‌هایی هستند که در بخش آفرینش نمایش داده می‌شوند.

در بخش رویدادها، آلفونسو کوارون درباره ساختن فیلم «رم» با علاقه‌مندانش به صحبت می‌نشیند. این فیلم اولین فیلم وی پس از ۱۷ سال است که در سرزمین مادری‌اش مکزیک ساخته شده است. در همین بخش کایرا نایتلی درباره حضورش در فیلم زندگینامه‌ای «کولت» در نقش یک نویسنده صحبت می‌کند و لی چانگ-ونگ درباره ساختن فیلم «سوختن» که بر مبنای داستانی کوتاه از هاروکی موراکامی ساخته شده حرف می‌زند. دیوید هِیِر نویسنده سرشناس نیز درباره آثارش از جمله نوشتن فیلمنامه «کلاغ سفید» درام تاریخی جدید برای رالف فاینس صحبت می‌کند.   

در بخش‌های رقابتی فیلم بلند، رقابتی مستند و رقابتی فیلم کوتاه که ستاره طلای لندن شامل برنده آنها می‌شود، فیلمی از ایران حضور ندارد. «شادی» ساخته سودابه مرتضایی از اتریش از جمله فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی فیلم بلند است که دیروز اسامی فیلم‌های حاضر در این بخش اعلام شد.

امسال در قالب شصت و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم لندن، در مجموع ۲۲۵ فیلم بلند از ۷۷ کشور در طول ۱۲ روز در ۱۴ سینمای لندن به نمایش در می‌آید. این جشنواره از ۱۰ تا ۲۱ اکتبر برگزار می شود.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما