اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نامزدهای انجمن کارگردانان سینمای آمریکا ۲۰۱۸ معرفی شدند

انجمن کارگردانان آمریکا ۲۰۱۸

انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) اسامی نامزدهای هفتادمین دوره جوایز سالانه خود را اعلام کرد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، «شکل آب» ساخته گیلرمو دل تورو، «لیدی برد» ساخته گرتا گرویگ، «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» ساخته مارتین مک‌دونا، «دانکرک» ساخته کریستوفر نولان و «برو بیرون» ساخته جردن پیلی نامزدهای انجمن کارگردانان آمریکا در بخش سینمایی هستند.



انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) پنجشنبه شب نامزدهای اولین کارگردانی فیلم سینمایی خود را نیز معرفی کرد که شامل جرمی جاسپر برای کارگردانی «Patti Cake$» ، ویلیام اولدروید برای کارگردانی «لیدی مکبث»، تیلور شریدان برای «رود باد» و آرون سورکین برای «بازی مالی» بود.



این چهارمین نامزدی جایزه DGA برای نولان است و وی پیش از این برای «سرآغاز»، «ممنتو» و «شوالیه تاریکی» از سوی این انجمن نامزد دریافت جایزه برترین کارگردانی سال بوده است.



در عین حال گرویگ هشتمین زنی است که تاکنون نامزدی جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را کسب می‌کند. پیش از وی لینا ورتمولر برای «هفت زیباروی»، راندا هینز برای «بچه‌های یک خدای کوچک‌تر»، باربارا استرایسند برای «شاهزاده تیدس»، جین کمپیون برای «پیانو»، سوفیا کاپولا برای «گمشده در ترجمه»، والری فریس برای «میس سانشاین کوچولو» و کاترین بیگلو برای «قفسه دردها» در سال ۲۰۰۹ برنده و برای «سی دقیقه نیمه شب» نامزد این جایزه شده بودند.



این در حالی است که دل تورو برنده جایزه گلدن گلوب امسال شده و گرویگ نیز در ماه نوامبر در جوایز هیات ملی نقد موفق به کسب جایزه بهترین کارگردان شد.



نکته قابل توجه در معرفی نامزدهای امسال انجمن کارگردانان آمریکا این است که ریدلی اسکات برای «همه پول‌های دنیا» و اسپیلبرگ برای «پست» در این فهرست جایی نیافتند. شان بیکر برای «پروژه فلوریدا»، سوفیا کاپولا برای «فریب‌خورده»، دی ریس برای «مادبوند»، پتی جنکینز برای «زن شگفت‌انگیز» دیگر چهره‌هایی بودند که می‌توانستند در این فهرست حضور داشته باشند.



پیلی به لی دانیلز برای «گرانبها»، استیو مک‌کویین برای «۱۲ سال بردگی» و بری جنکینز برای «مهتاب» ملحق و چهارمین سیاه‌پوستی شد که نامزد دریافت این جایزه شده است.



معمولا برندگان جایزه DGA به عنوان برنده اسکار نیز معرفی می‌شوند و سال پیش دمین شازل برای «لالالند» برنده این جایزه شد و بعد اسکار را هم گرفت.



برندگان این جایزه در دو بخش سینمایی و تلویزیونی که یک روز پیش نامزدهایش را معرفی کرده بود، سوم فوریه در مراسمی در هتل بورلی هیلتن در لس آنجلس معرفی می‌شوند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما