اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

لی، ال جکسون و فاستر بفتای افتخاری گرفتند

 

 

 

شب گذشته در مراسم رونمایی از بفتای امسال مشهور به اسکار انگلیسی از سه تن از سینماگران مشهور جهان تقدیر به عمل آمد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از ورایتی شب گذشته در مراسم رونمایی از جشن بفتای امسال از آنگ لی، ساموئل ال. جکسون و جودی فاستر تقدیر به عمل آمد. این سه تن امسال جایزه‌ی بفتای افتخاری از برگزارکنندگان این مراسم دریافت کردند.

 

طبق روال هر ساله و البته همانند مراسم اسکار مراسم اهدای جایزه‌ی افتخاری بفتا چند روز زودتر از مراسم اصلی در هتل بورلی هیلز انجام گرفت. در این مراسم از ساموئل ال. جکسون، آنگ لی و جودی فاستر به دلیل یک عمر فعالیت هنری مستمر تقدیر به عمل آمد. ال. جکسون با اینکه یکی از ستایش شده ترین بازیگران نسل خود است تا امروز آنگونه که باید تجلیل نشده است. یعنی درست برخلاف موقعیت امثال آنگ لی و جودی فاستر مشخصاً در مراسم اسکار که سابقه‌ی درخشانی در آن دارند.

 

مراسم اصلی اهدای جوایز بفتای سال 2016 چهارشنبه همین هفته در سالن اجتماعات هتل بورلی هیلز برگزار خواهد شد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما