اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اکران 20 فیلم بخش مسابقه سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر مشهد

 

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری نهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد خبر داد.

به  گزارش آکادمی هنر، حسین مسگرانی به روابط عمومی فجر گفت: 20 فیلم سینمایی بخش مسابقه سینمای ایران و چند فیلم خارجی این جشنواره در سينماهاي مشهد اکران می‌شود.

وي افزود: در جشنواره فیلم فجر که از 15 بهمن در مشهد آغاز می‌شود،  فیلم‌های مستند و تعدادي از فیلم‌های بخش بیداری اسلامی اکران می‌شود.

همچنین در حال هماهنگی هستیم تا فیلم «شور شیرین» که  درباره زندگی سردار شهید کاوه که بخشی از اعتبارات آن از محل اعتبارات استان خراسان رضوي پرداخت شده است، در جشنواره فيلم فجر اکران می‌شود.

مسگراني همچنين از نمايش فيلم‌هاي جشنواره در سه سالن سينمايي شهر مشهد خبر داد و افزود: سينماهاي آفريقا، قدس و شهيد اصغرزاده فيلم‌هاي منتخب را براي عموم علاقمندان هنر سينما نمايش مي‌دهد.

وي در ادامه اظهار داشت: مراسم افتتاحيه جشنواره فیلم  فجر در مشهد، روز 15 بهمن ماه و آيين اختتاميه در روز 26 بهمن ماه با حضور هنرمندان و مسئولان كشوري و استاني در تالار سينمايی شهيد اصغرزاده برگزار مي‌شود.

وی با اشاره به  استقبال  مردم شهر مشهد  از جشنواره‌های فیلم و تئاتر خبر داد و افزود: برای پنجمین سال متوالی است که تئاتر خراسان در این جشنواره حضور دارد و چهار اثر فاخر نمایشی از خراسان رضوی در بخش چشم‌انداز و بحش بین‌الملل تئاتر فجر به روی صحنه می‌روند.

مسگرانی ادامه داد: نعت‌خوانی و منقبت‌خوانی امسال به مناسبت هفته وحدت برگزار می‌شود و منتخب بهترین آثار هنرهای تجسمی در دو نگارخانه میرک و امام رضا(ع) در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد، همچنین 80 اثر عکس منتخب در 5 شهرستان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

سی‌امین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن در تهران برگزار می‌شود و از 17 بهمن در شهرستان‌ها آغاز خواهد شد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما