اختصاصی

بهترین فیلم های دهه 2010 - 2019  درخت زندگی

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (1 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
ده فیلمی که در سال ۲۰۱۶ باید دید
    توضیح: طبیعی است که فیلم های حاضر در این لیست یکی از ده ها پیشنهادی است که می توان در مورد سینمای سال 2016 جهان ارائه کرد. بالطبع می توان گزینه های فراوان زیادی نیز روی میز داشت. مارتین اسکورسیزی، برونو دومون، اصغر فرهادی، زاویه دولان و جیمز گری با فیلم های جدیدشان از جمله این پیشنهادات در سال جاری هستند.    شیرجه   بسته به اینکه چگونه نگاه کنید، با ورود این دو نفر تعطیلات کاملا به پایان
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.78 (27 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
کبریت‌های خیس و بی‌خطر! / مرور ۵ فیلم معروف سینمای وحشت که دیگر ترسناک نیستند
  اشاره: حتماً برای شما هم پیش آمده که به لطف معجزه‌ی اینترنت -و مهم‌تر از آن، دانلودمنیجر!- در این دریای لایتناهی دنبال فیلم‌هایی بگردید که زمانی حتی خواب دیدن‌شان را نمی‌دیدید! آثاری که نویسندگانِ فلان مجله‌ی مشهور سینمایی سال‌ها توی بوق‌وکرنا کرده بودند که چنین‌اند و چنان یا بهمان منتقد شناخته‌شده‌ی اهلِ ینگه‌ی دنیا در فهرست بهترین‌های عمرش قرارشان داده بود و یا این‌که نامزد و برنده‌ی چهار-پ
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.75 (2 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
گوستاو کلیمت؛ ماده-صورت / خوانش تصویر؛ شماره ی نوزدهم
  در فلسفه ارسطو رابطه‌ی ماده و صورت، رابطه‌ای درونی است و هستی شناسی آن‌ها در هم گره خورده است. هرصورتی ماده‌ای دارد و هیچ ماده‌ای بی‌صورت نیست. بسط ایده ارسطو در نقاشی‌های گوستاوکلیمت این رابطه را به رابطه‌ی ماده -موضوع پیوند می‌دهد و این پرسش را پیش می‌کشد که اهمیت ماده در نقاشی چیست؟ و موضوع تا چه اندازه مرزهای معناییش را بر ماده استوار می‌کند؟ ادامه مطلب: گوستاو کلیمت؛ ماده-صورت / خوانش ت
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 3.88 (4 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
پرونده: نقد و معرفی تمامی فیلم‌های نامزد اسکار 2016
  در این مطلب می‌توانید نقد تمامی فیلم‌های نامزد اسکار 2016 را انتخاب و مطالعه کنید کافی است بر روی پوستر یکی از فیلم‌ها کلیک کنید تا به صفحه نقد همان فیلم بروید. گفتنی است فیلم‌هایی که از آن‌ها دو نقد منتشر شده است بر روی لینک نقد آن کلیک کنید. در کنار هر فیلم اطلاعات جزئی نیز منتشر شده است.   ادامه مطلب: پرونده: نقد و معرفی تمامی فیلم‌های نامزد اسکار 2016 اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
هانس هولباین؛ ایمان / خوانش تصویر؛ شماره هجدهم
افلاطون آنچنان بنای عظیمی از ایده بنا کرد که سایه‌اش تا جهان هست، گسترده است. عالم مُثُل، عالم ایده‌ها است و جهان ما عالم سایه‌ها. فیلسوفان مسیحی، لوگوس را ازلی می‌دانستند و ابد . لوگوس مکانی بود برای ایده‌های افلاطونی و در ازل جهان و هستی از آن جاری شده بود.  لوگوس عاقبت در بدن مسیح زمینی شد. بدن دیگر یک کالبد نیست تجسد لوگوس است. بدنی برای نیروی کیهانی است. بدنی که آغاز جهان را در خود جای داده
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
گزارش اختصاصی از مراسم رونمایی پوستر «خانه عروسک» در شهر کتاب فرشته
    چهره سوم شخص در پوستر تئاتر خانه عروسک رابطه من و تو را به سوم شخص تبدیل می کند. ادامه مطلب: گزارش اختصاصی از مراسم رونمایی پوستر «خانه عروسک» در شهر کتاب فرشته اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (1 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 انریکو روبوستی؛ نگاه خیره/ خوانش تصویر، شماره‌ی هفدهم
    رومیان باستان بر روی طاق های نصرت پیکره هایی با جزئیات فراوان می‌گذاشتند.‌‌ پیکره‌هایی که تنها از آسمان می‌شد آن‌ها را دید. اما این پیکره‌ها، این ابژه هنرها برای چه نگاهی خلق شده اند؟ادامه مطلب: انریکو روبوستی؛ نگاه خیره/ خوانش تصویر، شماره‌ی هفدهم اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
فرانسیس بیکن؛ انهدام/ خوانش تصویر، شماره‌ی شانزدهم
  بازگشت به امر فیگوراتیو در زمانه‌ی نسبی گرایی و بی اعتباری واقعت ، عصیان بزرگ بیکن است. او همچون استاد تاریکی  کاراواجو،بر نظم موجود می‌شورد و امر انتزاعی را از بوم کسر می‌کند. واقعیت را همچون کاراواجو از سقوط ماده، از هبوط از درون تباهی بیرون می‌کشد. هسته ای صلب برای نمایش سستی، تعینی تمام عیار برای بازنمایی عدم تعین. ادامه مطلب: فرانسیس بیکن؛ انهدام/ خوانش تصویر، شماره‌ی شانزدهم اضافه کردن

تحلیل رویکرد

بانک اطلاعات هنری