اختصاصی

آخرین نقد آثار

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (6 رای)
نقد فیلم بوهمین راپسودی Bohemian Rhapsody بهترین فیلم گلدن گلوب
در بوهمین راپسودی (در فارسی حماسه کولی) -بایوپیک جدید گروه کویین به رهبری فردی مرکوری- صحنه‌‌ای وجود دارد که فردی و گروه توضیح می‌دهند که چگونه سعی داشتند پیرو سنت‌ها و قواعد پیشین موسیقی نباشند. خُب موسیقی آن‌ها بی‌شک به آن صورت نبود، اما فیلمی که در مورد آن‌هاست  -به خصوص زمانی که اعضای کویین، برایان می و راجر تیلور در حال صحبت هستند- به صورت پیش فرض و الگو پذیر از قواعد دیگر فیلم‌های بیوگرافی
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.63 (4 رای)
نقد فیلم قانون مورفی ساخته رامبد جوان؛ قانون جیگساو
  رامبد جوان با یک کمدی فانتزی نشان داد بهتر از کمدی‌های روز سطحی و لوده این روزها جنس مخاطب خود را در شوخی کردن می‌شناسد ولی هم‌چنان به دلیل داشتن یک ذهن بیش از حد پویا آن‌قدر دوست دارد همه چیز را به هم ببافد که برخی از سکانس‌ها و لحظات از دستش در برود و نتوان به عنوان یک کمدی موفق آن را در ذهن نگه داشت. شیفتگی به برخی لحظات اکشن و تکرار این لحظات از حوصله سربر ترین و خارج شدن از جنس فانتزی در
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.90 (5 رای)
نقد نمایش شاه لیر مسعود دلخواه؛ کارگردانی غیرخلاقانه و انتخاب‌های غلط
  نمایش‌نامه شاه لیر شاید یکی از برجسته‌ترین نمایش‌های ویلیام شکسپیر شاعر انگلیسی بعد از نمایشنامه‌های هملت و مکبث  باشد که به موضوع طمع، سرپیچی و سبک سری انسان‌ها در قالب تراژدی پرداخته که شخصیت مرکزی ساده لوح نمایش لیرشاه- پس از نزاع و ستیزه جویی با دختران عصیانگر و بی‌مهر و محبت و سرکشش –گانریل و ریگان– و پشیمانی و ندامت از رفتار خصمانه و بی‌خردانه با دختر کوچکش کُردلیا و با همکاری دیگر امیران
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (2 رای)
دو یادداشت در مورد پنجمین نمایشگاه طراحی معاصر اصفهان، هویت و فیگور زنانه
  نوع خاصی از «بودن» یا «هویت» شکیبا شریفیان / دکتری پژوهش هنرپنجمین نمایشگاه طراحی معاصر اصفهان، همچنان در راستای اهداف خود حرکت می‌کند و مروری بر نگرش چند نسل از هنرمندان تجسمی از طراحی را به نمایش می‌گذارد. در این نمایشگاه به مانند دورۀ چهارم آن، به‌واسطه حضور پر رنگ هنرمندان زن فضایی زنانه بر نمایشگاه حاکم است. آثاری که بر فیگور زن و زنانگی این پیکره تأکید دارند و بخشی از دغدغه‌های زنان در ا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (2 رای)
نمایشگاه‌گردانی به مثابۀ متن؛ نگاهی به شیوۀ نمایشگاه گردانی یک کیوریتور
در مورد یک نمایشگاه می‌توان از دیدگاه‌های مختلفی وارد گفت‌و‌گو شد که یکی از آن‌ها رویکرد کیوریتور یا نمایشگاه‌گردان است. کیوریتور در ذهن مخاطب ایرانی چیزی میانۀ یک هنرمند و یک دلال هنری است؛ حرکت کیوریتور نیز خود می‌تواند به مثابۀ یک متن خوانش شود. متنی که چه «هنر» باشد، چه نباشد در هر حال با هنر در رابطه است و ما برای تعیین این رابطه چاره‌ای جز رجوع به متن این رابطه که همانا رابطۀ میان کیوریتور
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 3.69 (8 رای)
نقد فیلم بمب یک عاشقانه ساخته پیمان معادی؛ در زیرزمین خبری نیست
  دومین فیلم پیمان معادی که سعی بر حفظ همان لحن «برف روی کاج‌ها» در سکون، روابط حسی، رنگ و نور متفاوت، دیالوگ کم دارد تنها در سطح توانسته رنگ و لعابی از دهه 1360 را تداعی کند بی‌آن‌که بتواند وارد فضاسازی، لایه‌های عمیق، قصه عشق و حتی جنگ شود. فیلم در همه چیز در سطح باقی می‌ماند و نقص‌های زیاد فیلم رنگ و بوی آن را از یاد خواهد برد.   ادامه مطلب: نقد فیلم بمب یک عاشقانه ساخته پیمان معادی؛ در زی
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.07 (7 رای)
نقد فیلم روما Roma آلفونسو کواران؛ اثری خارق العاده از مطالعه بحران‌های طبقه‌های شهری مکزیکو سیتی در دهه 1970
  آلفونسو کواران کارگردان مکزیکی که برای اولین بار در ونیز 2001 با «و مادرت همچنین» سر و صدا به پا کرد و کسی که با فیلم «جاذبه» یکبار دیگر همان جو را در ونیز به وجود آورد برای سومین بار و این بار با موفقیت‌های فراوان با فیلمی به زبان مادری باز هم در ونیز حاضر شد. ادامه مطلب: نقد فیلم روما Roma آلفونسو کواران؛ اثری خارق العاده از مطالعه بحران‌های طبقه‌های شهری مکزیکو سیتی... (5) دیدگاه‌ها
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (6 رای)
نقد فیلم همه می‌دانند ساخته اصغر فرهادی؛ رازی در میان نیست
اصغر فرهادی در آخرین فیلم سینمایی خود  با عنوان «همه می‌دانند»، درامی معمایی درباره یک خانواده را دستمایه ساخت خود قرار داده و داستان را در دل روستایی در اسپانیا روایت می‎‌نماید. او با واکاوی مضامین تکرار شونده خود به شکل موتیف‌وار از جمله شکاف‌های خانوادگی، رازهای پنهان، حرف‌های مگو و آزمون چندباره صداقت، دروغ، ایمان و رستگاری را تصویر نموده است. همه می‌دانند درامی است که بر پایه فیلم‌های دیگر

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما