- توضیحات
- دسته: جامعه شناسی و هنر
- منتشر شده در یکشنبه, 30 دی 1397 00:41
- نوشته شده توسط کیهان صفاییپور
پولانسکی در انزجار (1965) دومین تجربه خود به سراغ پروژهای میرود که از لحاظ موضوع و محتوا در مسیر فیلم قبلی (چاقو در آب) قرار دارد. فیلمی که بر مبنای انگیزههای شخصی و روانی پیریزی شده است، اما از لحاظ فرم و میزانسن در قالبی کاملاً نو و متفاوت و در مقابل تجربهی قبلی قرار میگیرد؛ در «چاقو در آب»، حوادث در لوکیشنهایی مانند جنگل، قایق و دریا میگذرد؛ اما در فیلم «انزجار» حوادث و ماجرا در کلان