- توضیحات
- دسته: یادداشت تئاتر
- منتشر شده در چهارشنبه, 18 مرداد 1396 20:01
- نوشته شده توسط سامان ترابی
در میان المانهای همیشه حاضر در فیلم نوآر- مانند سایهروشنها، صدای خارج تصویر، فلاشبک، کارآگاه خسته و فم فتال- شاید دلیل اصلیِ محبوبیت آن در میان خورههای فیلم، فیلمسازان و منتقدان، حس اضطرابی باشد که در تمام این فیلمها حاضر است. از آنجایی که این ژانر در سایه جنگ جهانی دوم ظاهر شد، اکثرا این ناآرامیِ روانی یا فلسفی را به ترسهای پس از جنگ در مورد بمب اتم یا بازگشت سربازان آمریکایی به