اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نگاهی به نامزدهای بهترین بازیگر مرد نقش اول اسکار 2017

 

 

 

در این مطلب نامزدهای جایزه بهترین بازیگر مرد در هشتاد و نهمین دوره اسکار را مرور می‌کنیم. این مراسم روز یکشنبه ۲۶ فوریه ۲۰۱۷ (۸۸ اسفند) در لس‌آنجلس برگزار می‌شود.


کیسی افلک،۴۱ ساله

 

نامزدی به خاطر فیلم: «منچستر بای د سی»

 


شخصیت در فیلم: نقش کارگر فصلی ساکن حومه بوستون به نام لی چندلر را بازی می‌کند که گذشته دردناکی دارد و یکباره زندگی بار مسئولیت های بیشتری را بردوش او می‌اندازد.

 


سابقه در اسکار: نامزدی بهترین بازیگر مرد نقش مکمل در سال ۲۰۰۸ به خاطر فیلم «ترور جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل»

 


نظر منتقدان: لی چندلر در پوسته‌ای که به دور خود ساخته و با چشمانی مواظب به دنیای خارج می‌نگرد. به زحمت هر روز از خواب برمی‌خیزد و با تقلا و بی میلی کارهایش را انجام می‌دهد. کیسی افلک با توانایی بازیگری که سابقا آنرا نشان داده این نقش پیچیده را بازی می‌کند و حتی توانایی و استعداد بیشتری نشان می‌دهد.(روزنامه دیلی تلگراف)

 


اندرو گارفیلد، ۳۳ ساله

 

نامزدی به خاطر فیلم «هکساو ریج»


شخصیت در فیلم: نقش یک پزشک ارتش آمریکا در جریان جنگ جهانی دوم را بازی می‌کند. او اولین فرد از مخالفان جنگ است که به خاطر فداکاری‌هایش در جبهه‌های نبرد و حتی بدون شلیک یک گلوله مدال افتخار آمریکا را دریافت می‌کند.

 


سابقه در اسکار: هیچگاه نامزد نشده است.



نظر منتقدان: او در این فیلم زمینه مناسبی برای نشان دادن استعدادش پیدا کرده است. داستان فیلم ایجاب می‌کند که نقش جوان خوش قلبی اهل ویرجینیا را بازی کند که عاشق یک پرستار مهربان می‌شود ولی در عین حال به خاطر ارزش‌ها و اعتقاداتش از هیچ تلاش و فداکاری دریغ نمی‌کند. ( مجله وینتی فیر)

 


رایان گاسلینگ، ۳۶ ساله

 

نامزدی به خاطر فیلم «لا لا لند»


شخصیت در فیلم: سباستین وایلدر، نوازنده پیانوی جاز که به دنبال تحقق آرزوهایش در هالیوود است.


سابقه در اسکار: نامزدی بهترین بازیگر مرد نقش اصلی در سال ۲۰۰۷ به خاطر فیلم «نیمه نلسون»

 


نظر منتقدان: بازیگری رایان گاسلینگ متین و خالصانه است. ولی او در عین حال شوخ و در حد جذابی زیرک است. علاوه بر این قطعات پیانو در طول فیلم و در موسیقی متن را خودش می‌نوازد که به نظرم خارق‌العاده است. (وال استریت جورنال)

 

 

ویگو مورتنسن، ۵۸ ساله

 

نامزدی به خاطر فیلم «کاپیتان شگفت انگیز»


شخصیت در فیلم: یک پدر هیپی مسلک که فرزندانش را در خانه‌ای دور افتاده و به دور از دردسرهای زندگی مدرن بزرگ کرده است.


سابقه در اسکار: نامزدی بهترین بازیگر مرد نقش اصلی در سال ۲۰۰۸ به خاطر فیلم «وعده های شرقی»


نظر منتقدان: این فیلم حقیقتا مختص مورتنسن است که شخصیت متکبر و بی حوصله ولی در عین حال مهربان، دوست داشتنی و گرم قهرمان داستان را به خوبی ارائه می‌دهد. او گردن کلفت ولی در عین حال پدری بسیار مهربان، بیوه ای داغدار و مدافع سرسخت آخرین آرزوهای همسر فقیدش است. ویگو مورتنسن تمامی این ظرایف را با وقار و مهارت نشان می‌دهد. (د رپ)

 


دنزل واشنگتن، ۶۲ ساله

 

نامزدی به خاطر فیلم : حصارها


شخصیت در فیلم: تروی مکسون، کارگر اداره نظافت و بازیکن حرفه‌ای سابق بیسبال که در شهر پیتزبورگ زندگی می‌کند.


سابقه در اسکار: برنده جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل در سال ۱۹۹۰ برای فیلم «افتخار» و جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اصلی در سال ۲۰۰۲ برای فیلم «روز تمرین». نامزدی بهترین بازیگر نقش مکمل در سال ۱۹۸۸ برای فیلم «آزادی را فریاد کن» و سه بار نامزدی بهترین بازیگر مرد نقش اصلی در سال ۱۹۹۳ برای فیلم «مالکوم ایکس»، در سال ۲۰۰۰ برای فیلم «هاریکان» و در سال ۲۰۱۲ برای فیلم «پرواز».


نظر منتقدان: هر چند کارگردانی دنزل واشنگتن را نمی‌توان ستود ولی بازیگری او هیچ‌گاه مثل این فیلم بی امان و نیرومند نبوده است.(سینما بلند)

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما