اختصاصی

نقد سینمای آمریکا

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
نژادپرستی در آمریکا و چالشی برای گذار از مدرنیسم / نگاهی به فیلم «خدمتکار»
    فیلم خدمتکار The Helpما را با آمریکای عجیبی مواجه می‎کند که شاید در کم‎تر فیلمی نظیرش را دیده بودیم. در این فیلم تاریخی از آمریکا پیش روی ما قرار گرفته که بسیار تعجب برانگیز است. ادامه مطلب: نژادپرستی در آمریکا و چالشی برای گذار از مدرنیسم / نگاهی به فیلم «خدمتکار» (4) دیدگاه‌ها
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
یک جدال ایدئولوژیک.../ نگاهی به فیلم 127 ساعت
    "فیلم اکشنی که قهرمان در آن ساکن است." بویل 127ساعت 127hours))را این‎گونه توصیف کرده است. قهرمانی که برخلاف نمونه‎های یک فیلم کلاسیک، تیپیک نیست. او برای بقایش می‎جنگد و این بار در مقابلش نه عواملی انسانی بل طبیعت خشنی است که در طول فیلم به مرتبه یک آنتاگونیست دراماتیزه شده ارتقا می‎یابد. آرون رالستون (جیمز فرانکو) کوهنوردی است که در اثر سهل انگاری از بالای صخره‎ای در گراند کانیون سقوط می‎کن
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
Trespass: جنایت‎هایی تکراری در فریب مخاطب
    جدیدترین فیلم جوئل شوماخر کارگردان نام‎آشنای تریلرهای جنایی تم و ساختاری کاملا تکراری دارد. از آن دست تریلرهای جنایی که در یک محیط بسته ساخته می‎شود و معمولا هم هر کدام به نوعی به فراموشی سپرده می‎شوند ادامه مطلب: Trespass: جنایت‎هایی تکراری در فریب مخاطب (1) دیدگاه
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (1 رای)
دیوانه‎وار، احمقانه و عاشقانه
    استیو کارل در ادامه کمدی‎های موقعیت موفقش که در این چند سال اخیر به طور خاصی بحران‎های میانسالی یک زوج را مطرح می‎کند در کمدی دیگری از این جنس ظاهر شده ادامه مطلب: دیوانه‎وار، احمقانه و عاشقانه (4) دیدگاه‌ها
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 1.25 (2 رای)
 درهای ادراک ... / نگاهی به فیلم The Doors ساخته الیور استون و زندگی جیم موریسون
  موسیقی افسون بشری است، غرق در نت به نت، واژه به واژه، گام به گام و خط به خط. آدمی به دردهایش زنده است و در جست‎وجوی راهی برای خروج از آلام، دری به سوی عاشقیت، ابدیت و جاودانگی.   درها(دروازه‎ها) The Doors با اقتباس از کتاب کسی از اینجا زنده بیرون نمی‎آید نوشته جری هاپکینز و دنی ساکرمن بر اساس زندگی خواننده مشهور جیم موریسون[1] ساخته شد. فیلم با دیالوگ‎هایی از موریسون آغاز می‎شود و فلاش‎بکی به
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 3.25 (2 رای)
گوردون گکو: پول نه می‎خوابد و نه خرج می‎شود؛ بلکه تنها در حال جابه‎جایی است / نگاهی به  «وال‎ استریت‎ 1و 2» ساخته الیور استون
  چقدر در زندگی به شانس اعتقاد دارید؟ آیا تا به حال شانس خود را امتحان کرده‎اید؟ دنیای هالیوود سرزمین امتحان کردن شانس‎ها است و خارج از آثاری که ساخته شده داستان‎های پشت صحنه فراوانی از تست شانس‎ها توسط افرادی وجود داشته و خیلی‎ها توانستند به همه چیز برسند و برخی هم از میدان به در شدند. طرح‎های مختلفی از این قبیل مضامین در فیلم‎های مختلفی به کارگرفته‎ شده که شخصی با در دست داشتن یک فرمول پول‎دار

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما