اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

یکی از مهم‌ترین آثار بیکن در ساتبیز نیویورک چوب حراج می خورد

تابلو مطالعه یک سر از مجموعه پاپ فریاد زن فرانسیس بیکن

 


یکی از نقاشی‌های فرانسیس بیکن که از مجموعه آثار ترسناک «پاپ فریادزن» screaming popes اوست، قرار است با ارزشی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار به مزایده گذاشته ‌شود.

 


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از آرت نیوز، یکی از نقاشی‌های فرانسیس بیکن که به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار او که هنوز در دست مالکان خصوصی باقی مانده به حساب می‌آید و بخشی از مجموعه آثار ترسناک «پاپ فریادزن» اوست، قرار است به زودی به حراج گذاشته شود. این اثر متعلق به ریچارد ای لانگ و جین لانگ دیویس است که به ساتبیز پیشنهادش کردند.

 



رکورد حراجی ساتبیز در اختیار یک اثر سه‌لَتی به نام سه مطالعه از لوسین فروید Three Studies of Lucian Freud متعلق به سال 1969 است که در سال 2013 به قیمت 142.5 میلیون دلار به فروش رسید.

 

حراجی ساتبیز روز جمعه اعلام کرد می‌خواهد اثر «مطالعه‌ای برای یک سر» Study for a Head سال ۱۹۵۲ را که بخشی از مجموعه‌ای است که با الهام از پرتره دیگو والزکز از پاپ اینِسِنت دهم کشیده شده بود به فروش بگذارد. این اثر یکی از مهم‌ترین آثاری است که توانست بی کن را در دهه پنجاه میلادی به شهرت برساند. این اثر روز شانزدهم ماه مه در آمریکا با ارزشی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار به مزایده گذاشته می‌شود.


این اثر در دهه هفتاد میلادی توسط ریچارد لنگ و جین لنگ دیویس زوجی اهل سیاتل خریداری شد. آنها توانسته بودند یکی از مهم‌ترین کلکسیون‌های خصوصی آثار هنری قرن بیستم را جمع‌آوری کنند. لنگ دیویس در سال ۲۰۱۷ از دنیا رفت و آثار این کلکسیون که بی کن یکی از ستاره‌های آن بود، حالا به نفع بنیاد خیریه‌ای که از آن‌ها حفاظت می‌کند، به فروش می‌رود. اثر «پاپ فریادزن» تنها یک بار به صورت عمومی به نمایش درآمده است. این اتفاق در سال ۲۰۰۶ در نورویچ واقع در نورفولک بریتانیا افتاد و بخشی از نمایشی بود که در مرکز هنرهای بصری سینزبری برگزار شد.



مایکل پپیات دوست و بیوگرافی‌نویس فرانسیس بیکن این اثر را به عنوان «نه تنها اثر اصلی تمام نقاشی‌های او در دهه پنجاه میلادی بلکه اثر اصلی کل آثار هنری قرن بیستم» توصیف کرده است. این اثر راهی برای بیکن بود تا بتواند درد و رنج بشریت پس از جنگ‌های جهانی را به تصویر بکشد.

 

دیگر آثاری که از ای لانگ و لانگ دیویس مجموعه داران در حراجی شرکت خواهند کرد مجسمه‌ای از آلبرتو جیاکوموتی با قیمتی بین 900 هزار دلار تا 1.5 میلیون دلار، تابلو منظره‌ای از تراس (1964) متعلق به هانس هافمن با قیمتی بین 500 تا 700 هزاردلار،  تابلو زنی با موهای قرمز (1967) اثری از ویلم دِ کوکینگ با قیمتی بین 350 تا 450 هزاردلار، دایر من (1958) اثری از فیلیپ گوستن به قیمت 200 تا 300 هزاردلار و چشم شیطان (1946) اثری از آدولف گاتلیب با قیمت 120 تا 180 هزار دلار هستند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما