اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه نقاشی‌های ورنر باتنر افسانه‌ای در گالری مارلبورو چلسی

 

گالری مارلبورو چلسی نمایشگاهی از آثار هنرمند افسانه‌ای آلمانی، ورنر باتنر، با عنوان «نفوس بیچاره» برگزار کرده است.


این نخستین نمایشگاه او در نیویورک از ۱۹۶۸ است که کلاژها و نقاشی‌های جدیدش را شامل می‌شود. کارهایی که حوزه‌ی گسترده‌ای از ذکاوت و طنز سیاه، اما همدلانه، را نشان می‌دهند. این نقاشی‌ها با جسارتی سرخوشانه اجرا شده‌اند، که جاذبه‌ی آنها را پیچیده می‌کند، و به مسائل سنگین تاریخ، فلسفه، اسطوره‌شناسی، اندوه و عزاداری می‌پردازند.

 

می‌توان گفت که همدلی واقعی، در پس صورت ظاهر کار وجود دارد و نقاشی‌ها سرشار از نوع دوستی هستند. با شجاعت و آنچه برای درآمیختن موضوعاتی متنوع لازم است، از وینستون چرچیل تا یک سگ با کلاه گیس، باتنر سلسله مراتب و درجات را به هم می‌ریزد و عدم ثبات خوشایندی را موجب می‌شود. عموما یک پالت رنگی تیره   غالب است و باریکه‌هایی از رنگ سفید و سیاه، اغلب فضای تصویر شده‌ی طبیعتگرانه‌ را به هم می‌ریزد، با شره‌های رنگ متاثر از آبستره اکسپرسیونیسم. این نقاشی‌ها که زبان هدایتگر آنهاست، با عنوان‌های فراموش نشدنی و حضور گاه و بیگاه ترکیب متن و تصویر، استمرار فضای آموزشی بی‌تکلفی، فراخور یک استاد هنر قدیمی هستند.

 

ورنر باتنر(متولد ۱۹۵۴، یینا، آلمان) در ۱۹۶۸ به برلین نقل مکان کرد، و در دانشگاه Freie این شهر در رشته‌ی حقوق تحصیل نمود. وی در ۱۹۷۹ در پروژه‌ی کیپنبرگر به عنوان بخشی از نمایشگاه مشهور Elend شرکت کرد، و در ۱۹۸۲ در نمایشگاه گالری مارتین گروپیوس باو با عنوان «روح زمانه» حضور داشت که در آن دوران بررسی جامع و تعیین کننده‌ی هنر نقاشی محسوب می‌شد. همچنین در ۲۰۱۳ نمایشگاه مروری بر آثار باتنر در موسسه‌ی ZKM کارلسروهه برگزار شد. امسال نیز دو جلد کتاب از نقاشی‌ها و کلاژهای او از سوی نشر Black Dog منتشر شده است که برای اولین بار استفاده‌ی پیچیده‌ی او از زبان را به انگلیسی ارائه می‌دهد. باتنر از ۱۹۸۹ استاد نقاشی دانشگاه هنرهای زیبای هامبورگ است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما