اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تابلوی «دختری با گردنبند» کالو حراج می‌شود

 

تابلویی اثر فریدا کالو، نقاش مکزیکی که بیش از ۶۰ سال در معرض دید عموم نبوده، هفته آینده در نیویورک حراج می‌شود.


«دختری با گردنبد» که در سال ۱۹۲۹ ترسیم شده از سوی همسر کالو به زنی هدیه داده شده که در اواخر عمر کالو، به او کمک می‌کرده است. 
دستیار کالو که اکنون در دهه ۹۰ زندگی‌‍اش به سر می‌برد، این نقاشی را در اتاق خوابش در کالیفرنیا نگهداری می‌کرده تا اینکه امسال به او پیشنهاد داده شد تا این تابلو را در حراجی ساتبیز به فروش برساند.

 

این حراجی پیش‌بینی کرده که تابلو روز ۲۲ نوامبر حدود ۲ میلیون دلار فروخته شود. اکسل استاین، رئیس بخش آمریکای لاتین ساتبیز وضعیت تابلو را "عالی" توصیف کرده است. "نقاشی خیلی تازه به نظر می‌رسد. چون در قسمتی تاریکی از خانه نگهداری می‌شده، رنگ‌ها خیلی زنده‌اند. " بنا به گفته آقای استاین این تابلوی رنگ و روغن "حس گرما و نزدیکی را منتقل می‌کند".

 

به نظر می‌رسد سوژه نقاشی خود کالو باشد. کارشناسان هنری از وجود چنینی تابلویی خبر داشتند چون قبلا یکی از دوستان فریدا کالو از آن عکس گرفته بود، اما کسی خبر نداشت که این تابلو کجاست. مالک آن به ساتبیز گفته است که دیه‌گو ریورا این تابلو در سال ۱۹۵۵ به او هدیه داده است که یک "یادگاری" از این نقاش داشته باشد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما