اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

چین فیلم‌های وینی پو را تحریم کرد!

فیلم کریستوفر رابین وینی پو



مقامات چینی مانع نمایش فیلم جدید کمپانی دیزنی شدند.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، مقامات سینمای چین از اکران کمدی درام «کریستوفر رابین» محصول خانوادگی دیزنی در سینماهای این کشور ممانعت کرده‌اند ولی دیزنی پاسخی به این مورد نداده است.



این فیلم زنده با ترکیب جلوه‌های تصویری CGI با بازی اوان مک‌گرگور در نقش یک تاجر میانسال بریتانیایی با حضور شخصیت وینی پو شکل گرفته است. کارگردانی این فیلم را مارک فورستر کارگردان نامدار و سازنده فیلم «باله اهریمنی» برعهده داشته است.



شخصیت خرسی به نام وینی پو یا وینی خرسه توسط ای.ای.میلن نویسنده بریتانیایی خلق شد که آن را برای پسر ۸ ساله‌اش کریستوفر رابین در قالب داستان تعریف می‌کرد. در این فیلم وینی پو به دوستش که اکنون در دوران بزرگسالی است کمک می‌کند تا دوباره دنیای خیالی‌اش را پیدا کند.



در چین نمایش فیلم‌های وینی پو منع شده زیرا رسانه‌های چینی ژی جین‌پینگ رییس‌جمهوری این کشور را به شخصیت خرس تشبیه می‌کنند.



در هر حال به تازگی یک منبع داخلی تاکید کرده که شاید ملاحظات سیاسی تنها عامل ممنوعیت فیلم‌های وینی‌پو در چین نباشد. گفته شده با توجه به نمایش ۳۴ فیلم خارجی در سال، شاید سینمای چین منتظر محصولات هالیوودی است که در طول سال برای اکران ارایه می‌شوند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما