اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فرانسوا اولاند؛ ریاست جمهوری فرانسه از غار لاسکو دیدن کرد

 

 

فرانسوا اولاند ریاست جمهوری فرانسه از غار لاسکو در جنوب غربی فرانسه دیدن کرد. 


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از آرت دیلی، فرانسوا اولاند به دعوت مدیر بخش ترمیم مجموعه غارهای لاسکو از سایت اصلی این غارها در جنوب غربی فرانسه دیدن کرد. گفته می شود نمایشگاهی از آثار کپی شده‌ی تصاویر این مجموعه غارها با عنوان لاسکوی چهار به زودی در جنوب غربی فرانسه آغاز به کار خواهد کرد. اولاند در این بازدید چند ساعته از سایت اصلی این مجموعه غارها کشورش را به دلیل دارا بودن چنین گنجینه‌ای ستود و مفتخر خواند.

 

لاسکو نام مکان مجموعه‌ای از غارهای واقع در جنوب‌غربی فرانسه است که به خاطر وجود غارنگارههایی در آن که به دوران پارینه‌سنگی می‌رسند، نامدار است. غارهای اصلی در نزدیکی روستای مونتینیاک در شهرستان دوردون قرار دارند. درون این غارها تعدادی از بهترین هنرهای دوره پارینه‌سنگی نوین وجود دارند. این نگاره‌ها قدمتی برابر با ۱۷٬۳۰۰ سال دارند.

 

نگاره‌های درون غار اغلب تصاویری از جانوران بزرگ، که بیشترشان از روی سنگوارههای به دست آمده در نزدیکی غارها شناسایی شدند، هستند. در ۱۹۷۹، لاسکو به عنوان یکی از میراث‌های جهانی یونسکو برگزیده شد.

 

غار در ۱۲ام سپتامبر سال ۱۹۴۰ توسط چهار نوجوان به نام‌های مارسل رویدا، ژاک مارسل، ژرژ آنیل، و سیمون کوئنکا و سگ مارسل به نام روبو کشف شد. مجموعه غار در سال ۱۹۴۸ برای بازدید همگان گشوده شد. در ۱۹۵۵، کربن دی‌اکسیدی که توسط ۱٬۲۰۰ بازدیدکننده در روز تولید میشد به وضوح باعث آسیب دیدن چندین نگاره شده بود. غار در سال ۱۹۶۳ بر روی بازدیدکنندگان بسته شد تا آثار هنری آن بازسازی شوند. پس از آنکه غار بسته شد، نقاشی‌ها به شکل طبیعی و آغازین خود برگردانده شدند. اتاق‌های درون غار با نام‌های «سرسرای گاوها»، «گذرگاه»، «دودکش»، «سالن کلیسا»، «صومعه»، و «اتاق گربه‌سانان» نامگذاری شدند.

 

لاسکوی دو ( Lascaux II ) که رونوشتی از اتاق‌های غار، شامل سرسرای بزرگ گاوها و گالری نگاره‌ها، بود در سال ۱۹۸۳ و در ۲۰۰ متری نگاره‌های اصلی گشایش یافت.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما