اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

برنده جایزه بزرگ کن 2017 به زودی اکران عمومی خواهد شد

 

 

برنده‌ی جایزه‌ی بزرگ جشنواره کن 2017 به زودی اکران جهانی‌اش را آغاز خواهد کرد. جایزه‌ی بزرگ جشنواره کن پس از نخل طلا دومین جایزه‌ی معتبر این جشنواره محسوب می شود.

 

فیلم «۱۲۰ تپش در دقیقه» اثر درامی درخشان و پرحرارت است که به وضعیت کنشگران گروه «اکت آپ» (Act-up) در فرانسه اوایل دهه ۹۰ میلادی می پردازد.


روبن کامپیو، کارگردان این فیلم تجربه خود را با تلفیقی از عناصر عشق، زندگی و دوستی روایت کرده است. در این فیلم کنشگران گروه «اکت آپ» در مورد نحوه اطلاع رسانی در مورد «اچ آی وی» و بیماری ایدز با یکدیگر به بحث می پردازند. آنها همچنین به شرکت های داروسازی که از تحویل داروی آنها خودداری می کنند، حمله می کنند و در عین حال عاشق می شوند، با بیماری مبارزه می کنند و در نهایت مرگ را تجربه می کنند.

 

نقش آفرینی های بی نقص و ترانه سبک هاوس «۱۲۰ تپش» به شکلی تکان دهنده و واقع گرایانه مبارزه نسلی را در جامعه ای بی تفاوت به تصویر می کشد. نسلی که به شکلی خستگی ناپذیر زندگی را گرامی می دارد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما