اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

استنلی کوبریک و آرزوی ساختن فیلمی برای کودکان

 

 

استنلی کوبریک؛ فیلمساز شهیر آمریکایی تصمیم داشته که بعد از ساخت فیلم «چشمانِ بازِ بسته» فیلمی با حال و هوایی کودکانه بسازد.

 
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از گاردین، به تازگی یکی از مشاوران سینمایی پروژه‌های استنلی کوبریک فاش کرده است که این فیلمساز قصد داشته است که تا بعد از ساختن فیلم «چشمانِ بازِ بسته» فیلمی در رده‌ی سنی کودکان بسازد.

 

امیلیانو دالساندرو که یکی از مشاوران سینمایی همیشگی کوبریک بود در گفتگو با گاردین گفته است که کوبریک همواره دوست داشته که تا اقتباس جدید از داستان پینوکیو بسازد. "استنلی همیشه داستان پینوکیو را دوست داشت. او می‌خواست کار بزرگی انجام دهد. همانند تمامی کارهایش. او بارها به من گفته بود که سعی خواهد کرد که پینوکیو را طبق معیارهای سینمایی خودش بسازد. پروژه‌ای که البته با مرگ ناگهانی‌اش برای همیشه ناتمام ماند". 

 

دالساندرو همچنین در این گفتگو ادعا کرده است که کوبریک در مورد ساخت فیلمی در مورد جنگ جهانی دوم نیز مدت‌ها تامل کرده بوده. هر چند این پروژه نیز با مرگ فیلمساز برای همیشه به محاق رفته است. گفتنی است که کوبریک مشخصاً دو فیلم در ژانر جنگ دارد که به ترتیب عبارتند از «راه‌های افتخار»؛ که درباره‌ی جنگ جهانی اول است و «غلاف تمام فلزی»؛ که درباره‌ی جنگ ویتنام است و یک فیلم در ژانر درام تاریخی که «بری‌لیندون» نام دارد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما