اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

آمار فروش فروشنده مشخص شد، در ایران پراستقبال‌تر از آمریکا + فهرست فروش کشورهای مختلف

فیلم فروشنده

 

با پایان یافتن سال میلادی 2017 آمار فروش فیلم‌های مختلف مشخص شد و فروشنده آخرین فیلم اکران شدة فرهادی به فروش نسبتا خوبی دست یافت.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، فروشنده که جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان اسکار 2017 را از آن خود کرده بود در کشورهای مختلف اکرانش به پایان رسیده و فروش این فیلم از مرز 10 میلیون دلار عبور کرد. «فروشنده» در سینماهای ایران 15.7 میلیارد تومان فروخت و توانست پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران لقب بگیرد (البته این عنوان خیلی زود توسط سه فیلم دیگر تصاحب شد). پیش از این برخی رسانه‌ها چنین خبری را منتشر کرده بودند اما فیلم همچنان در حال اکران بود و در ماه های اخیر فروشنده در 5 کشور دیگر به نمایش درآمد تا به احتساب ایران در 25 کشور به نمایش درآمده باشد.

 

فروشنده اقتباس از «مرگ یک دستفروش» آرتور میلر است که رعنا (ترانه علیدوستی) و عماد (شهاب حسینی) در مرکز داستان زن و شوهری هستند که به دنبال نشست زمین آپارتمان‌اشان در جست‌وجوی محلی برای زندگی هستند. سپس به اصرار بابک (بابک کریمی) یکی از دوستان‌اشان به خانه‌ای اسباب کشی می‌کنند که پیش‌تر زنی بدنام به نام آهو در آن ساکن بوده است. با ورود بزور یکی از مشتریان آهو زمانی که رعنا در خانه تنها بوده است همه چیز به هم می‎‌ریزد.

 

فروشنده در گیشه آمریکای شمالی 2.4 میلیون دلار، در ایران 3.9 میلیون دلار و در سایر کشورها بیش از 4 میلیون دلار فروش داشته است. پس از این ایران و آمریکا، مخاطبان فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی بیشترین استقبال را از فیلم فرهادی داشته‌اند. فروش فروشنده البته در قیاس با «جدایی نادر از سیمین» که فرهادی در سینمای جهان گمنام‌تر بود بسیار کمتر است زیرا جدایی بیش از دو برابر فروشنده فروخته است.

 

جدول فروش در کشورهای مختلف به صورت زیر است:

 

فروش جهانی فیلم فروشنده

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما