اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

گزارش نشست مطبوعاتی «گتسبی بزرگ» + فایل صوتی نشست

 

 

 

 

 

گتسبی بزرگ نشست مطبوعاتی

نشست مطبوعاتی فیلم گتسبی بزرگ با حضور بازیگران و کارگردان فیلم در سالن کنفرانس کن 15 مه (25 اردیبهشت ماه) برگزار شد.

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، کارگردان فیلم گتسبی بزرگ، بازلورمان همراه با تهیه کننده فیلم کاترین مارتینو نویسنده فیلم کریج پیرس و بازیگران آن از جمله لئوناردو دی کاپریو، کری مولیگان، توبی مگیور به سوالات خبرنگاران در نشستی مطبوعاتی پاسخ دادند.


از چه چیزی برای ساخت این فیلم الهام گرفتید:
بازلورمان: من در قطاری بودم که به سمت سیبری حرکت می کرد و کپی این رمان در دستم بود، آن را خواندم. این دقیقا اتفاقی بود که آغازگر این پروژه شد. در شرایط فعلی، فکر می کنم که اگر به این فیلم به گونه ای دیگر نگاه نشود،داستان فیلم نمی تواند اثر گذار باشد.

برای رسیدن به این تفاوت زمان زیادی لازم بود. من حق رایت این رمان را خریدم، افرادی که از ابتدا روی آن کار کرده بودند را پیدا کردم و با آنها صحبت کردم. در نهایت لئونارد خواست که در این پروژه همکاری کند.

 

بازلورمان درباره افتتاحیه این فیلم در آمریکا به خبرنگاران چنین گفت:
در پایان فیلم زنی به من نگاه کرد و گفت:من از ورمونت به اینجا آمدم تا ببینم با کتاب پدربزرگم چه کردی؟. زبانم بند آمده بود. او دوباره گفت: فکر میکنم اسکات به این فیلم افتخار کند. این جمله او بهترین تعریفی بود که تا کنون شنیدم.

 

لئوناردو دی کاپریو بر اهمیت این رمان در آمریکا تاکید کرد و گفت:
گتسبی جزو کتابهایی است که خواندن آن در دبیرستان در آمریکا اجباری است. مردم هنوز سعی می‌کنند این رمان را جز به جز بررسی کنند تا بتوانند تمام خطوط آن را تفسیر کنند. این در واقع نوعی تحقیق بی پایان است. ما می خواستیم دوباره به تمام شخصیت های این رمان شکل دهیم. کا کردن روی چنین متنی با چنین ظرفیت هایی بسیار هیجان انگیز بود.


کریج پیرس درباره اقتباس از این رمان می‌گوید:
ما دوباره این کتاب را خواندیم و به سطوح عمیق موجود در داستان به گونه ای متفاوت نگریستیم. عیاشی و فساد آن سالها کاملا روشن است. با توجه به بحران مالی کنونی، این کتاب پژواکی از دنیای کنونی ماست. این کتاب تمام مخاطبان خود را از هر سنی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

فایل صوتی نشست را از لینک زیر دانلود کنید

 

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما